BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pikáns WAP: óriási növekedés

Az idén akár több mint ötven százalékkal, 790 millió euróra is nőhet a mobiltelefonokra készített, kizárólag felnőtteknek szóló tartalmak eladásából származó bevétel világszerte - áll a Juniper Research piackutató friss elemzésében. A legtöbbet, fejenként átlagosan évi 27 eurót az európai fogyasztók költenek ilyen pikáns szolgáltatásokra.

A cég előrejelzése szerint a növekedési ütem később lassul ugyan, de 2009-re a piac így is elérheti a 1,64 milliárd eurót. Eddig főként szöveges WAP-oldalak szóltak a témáról, ám a fejlődés motorjai ezután a letölthető videók és képek lehetnek. A bevételek oroszlánrésze továbbra is Ázsiából és Európából jöhet: az új ügyfelek több mint felét a Távol-Keleten toborozzák majd. Az évtized végére azonban - bár a tengerentúli szolgáltatók az Európában szokásosnál sokkal jobban kerülik a felnőtteknek szánt tartalmak közlését - az Egyesült Államokban lebonyolított forgalom is átlépi majd a háromszázmillió eurót.

A kínálat dinamikus bővülését tapasztalva a kizárólag 18 éven felülieknek kínálható tartalmak kiszűrésére az Egyesült Királyságban már külön rendszert is létrehoztak. A mobilszolgáltatók független bizottságot hoztak létre IMCB néven, amelynek feladata a tartalmak kategorizálására vonatkozó irányelvek kidolgozása. A nemrég elkészült útmutató alapján minden szolgáltató köteles minősíteni a WAP-on kínált információkat, és biztosítaniuk kell, hogy csak a korhatárnak megfelelő felhasználók férhessenek hozzá az intim részleteket közzétevő anyagokhoz.

Ezzel azonban aligha sikerül gátat szabni a fiatalabbak kíváncsiságának. Sok telefon ugyanis alkalmas az internet közvetlen elérésére is, ám annak tartalmi átvizsgálására nincs kötelezettség. Igaz, a szolgáltatók önkéntesen telepíthetnek szűrőket. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.