BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átejtett netes keresők

Az idén 1,4 milliárd eurót költenek az európai cégek az internetes keresésekhez kapcsolódó hirdetésekre - derül ki a Forrester Research piackutató cég előrejelzéséből. Ez 65 százalékos növekedést jelent 2004-hez képest, és a társaság jóslata szerint az erre a célra szánt összeg 2010-re eléri a hárommilliárd eurót. Bár eddig főleg a nagyvállalatok vették igénybe ezt a lehetőséget, az online vásárlók száma és az internetes hirdetésre költhető összeg növekedésével a kis- és közepes cégek számára is vonzó hirdetési megoldássá válik.

Azoknak, akik valamit értékesíteni akarnak az interneten keresztül, kulcsfontosságú, hogy termékeikre, oldalaikra rábukkanjanak az érdeklődők. Erre pedig az egyik legjobb módszer, ha az adott honlap minél jobb pozícióba kerül az internetes keresők találati listáin, hiszen becslések szerint napjainkra az online vásárlások 25 százaléka már ilyen módon indul el.

A magyar internetezők általában három-négy keresőt használnak, a Google-t, a Yahoo!-t és két magyart, a Góliátot és a Heurékát - mondta el érdeklődésünkre Hódi Imre, a legnépszerűbb magyar internetes kereső, a Góliát vezetője. Ahhoz, hogy valaki olyan honlapot tudjon készíteni, amely előkelő helyen szerepel a találati listákon, ezen vezető keresők tulajdonságait kell kifürkésznie - állítja Hódi Imre.

A jó rangsoroláshoz alapvető feltétel, hogy valóban tartalmas, egy témakör szempontjából mérvadó oldalt készítsenek. Céges weblapnál keresőmarketing-szempontból a leghasznosabb tartalmi kiegészítő elemek a tevékenységi körrel, termékekkel, alkalmazott technológiákkal kapcsolatos oktatási, ismeretterjesztő anyagok. Ezek kitűnően optimalizálhatók kulcsszavakra, és nagyobb a valószínűsége, hogy több hivatkozás (link) mutat az adott cég oldalára az ilyen anyagoknak köszönhetően, mint ha csak tisztán üzleti célú tartalmak lennének a honlapon.

Vannak azonban olyanok is, akik a keresőmotorok átejtésével próbálják előkelő helyre juttatni honlapjukat az egy-egy kulcsszóval kapcsolatban megjelenő találatok között. Ilyen például, amikor a weblap üzemeltetői egy "árnyékoldalt" készítenek, amelyen csak a tulajdonosok számára legfontosabb néhány tucat vagy száz szót helyezik el - számolt be tapasztalataikról Hódi Imre. A cég internetes címének beírásakor ez a lap nyílik meg, de a felhasználó számára észrevehetetlenül, mert azonnal továbbkerül a tényleges tartalommal feltöltött oldalra. A keresőmotor ugyanakkor átvizsgálja ezt a vállalat szempontjából fontos szavakat tartalmazó "árnyékoldalt" is, javítva ezzel az adott honlap besorolását. Vannak olyanok is, akik a felhasználók számára láthatatlanul helyeznek el hivatkozásokat, kulcsszavakat oldalaikon, így javítva esélyeiket a kereséseknél.

A legcélszerűbb azonban, ha a weboldalt mind technikailag, mind tartalmilag aprólékosan megtervezve, a kívánt témának megfelelően készítik el - állítja Hódi Imre. Nem szabad ugyanis megfeledkezni arról, hogy egy adott kulcsszóra csak a magyar keresőmotorok közel kétszázezer találatot adnak. Ez pedig nagyon megnehezíti, hogy mesterségesen az első, második találati oldalon tartsanak egy honlapot a folyamatosan változó, keresők és a konkurens cégek között.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.