BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az üzleti felhasználók it-prioritásai

Sokkal hatékonyabb kommunikációra és marketingmunkára van szükség az informatikai piacon az új üzleti megoldások célba juttatásához - így összegezhető a Datamonitor nemzetközi piackutató cég legfrissebb elemzése. Egyelőre ugyanis sem az amerikai, sem az európai ipari cégek körében nem kellően értettek és elfogadottak a jelentős marketingköltséggel támogatott legújabb hívószavak - a kereslet alapú, az osztott hálózatú, a felhasználásarányos számítástechnikát vagy a rádiófrekvenciás azonosítótechnológia terjedését ösztönző kezdeményezések. A felhasználóknak idő kell ezek megértéséhez, s ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az ipari cégek informatikai beruházásaiért felelős it-igazgatók az újdonságnak ma már egyáltalán nem számító üzleti alkalmazásokkal - integrált vállalatirányítási rendszerek (ERP), ügyfélkiszolgáló rendszerek (CRM), ellátásilánc-megoldások (SCM) - is csak mostanában kezdenek komolyabban foglalkozni - állapítja meg az elemzés. A piackutató szerint ez csak részben magyarázható a lanyha kereslettel. Felmérései alapján négy megkérdezett cég közül csak egy tervezi az idén az informatikai beruházásokra fordított költségvetését növelni. Más részről addig állhat fenn a viszonylagos érdektelenség, amíg a felhasználók megalapozott választ nem kapnak arra, hogy a fenti megoldások mennyiben szolgálják üzleti érdekeiket. Az informatikai cégeknek ezért sürgősen át kell gondolniuk ezzel kapcsolatos stratégiájukat.

Több időt kell fordítaniuk az üzleti tevékenység specifikus minőségi esettanulmányainak készítésére és a beruházás megtérülési számításaira - emeli ki az elemzés. A felhasználó cégek többsége még csak most jut el annak felismeréséig, hogy komplett, összefüggő informatikai környezetre, it-infrastruktúra-konszolidációra van szüksége. A felmérésben megkérdezett cégek a következő egy év legfontosabb feladataként ezt jelölték meg. (SGy)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.