Sokkal hatékonyabb kommunikációra és marketingmunkára van szükség az informatikai piacon az új üzleti megoldások célba juttatásához - így összegezhető a Datamonitor nemzetközi piackutató cég legfrissebb elemzése. Egyelőre ugyanis sem az amerikai, sem az európai ipari cégek körében nem kellően értettek és elfogadottak a jelentős marketingköltséggel támogatott legújabb hívószavak - a kereslet alapú, az osztott hálózatú, a felhasználásarányos számítástechnikát vagy a rádiófrekvenciás azonosítótechnológia terjedését ösztönző kezdeményezések. A felhasználóknak idő kell ezek megértéséhez, s ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az ipari cégek informatikai beruházásaiért felelős it-igazgatók az újdonságnak ma már egyáltalán nem számító üzleti alkalmazásokkal - integrált vállalatirányítási rendszerek (ERP), ügyfélkiszolgáló rendszerek (CRM), ellátásilánc-megoldások (SCM) - is csak mostanában kezdenek komolyabban foglalkozni - állapítja meg az elemzés. A piackutató szerint ez csak részben magyarázható a lanyha kereslettel. Felmérései alapján négy megkérdezett cég közül csak egy tervezi az idén az informatikai beruházásokra fordított költségvetését növelni. Más részről addig állhat fenn a viszonylagos érdektelenség, amíg a felhasználók megalapozott választ nem kapnak arra, hogy a fenti megoldások mennyiben szolgálják üzleti érdekeiket. Az informatikai cégeknek ezért sürgősen át kell gondolniuk ezzel kapcsolatos stratégiájukat.
Több időt kell fordítaniuk az üzleti tevékenység specifikus minőségi esettanulmányainak készítésére és a beruházás megtérülési számításaira - emeli ki az elemzés. A felhasználó cégek többsége még csak most jut el annak felismeréséig, hogy komplett, összefüggő informatikai környezetre, it-infrastruktúra-konszolidációra van szüksége. A felmérésben megkérdezett cégek a következő egy év legfontosabb feladataként ezt jelölték meg. (SGy)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.