A 14-69 éves, legalább hetente egy alkalommal internetezők között még mindig a férfiak és a fiatalok vannak többségben. Az internetfelhasználó magyarok 59 százaléka férfi, 55 százaléka pedig 30 év alatti. Azok körében, akik napi rendszerességgel használják a világhálót, még erőteljesebben érvényesül a férfias jelleg: 65 százalék a férfiak aránya, és a napi használók több mint fele a fővárosban él.
Magyarország legnagyobb online médiakutatása, a Visitor Media Research (VMR) 2005-ös adatfelvétele során az NRC Piackutató és a TNS a magyar internet több mint 300 pontjáról gyűjtött válaszadókat, hogy információkat szerezzen az internetfelhasználókról és a kutatásban részt vevő 96 honlap látogatóiról.
Az eredmények azt mutatják, hogy a hetente legalább egyszer internetezők 58 százaléka használja a világhálót otthonában - a naponta internetezők körében ez az arány természetesen magasabb: 83 százalék. A magyarországi internetfelhasználók 38 százaléka a munkahelyéről is, 26 százaléka pedig valamilyen tanintézményből is eléri a hálót.
A 14-24 évesek körében ugyanakkor 62 százalék az iskolából internetezők aránya - magasabb, mint azon fiataloké, akik otthonukban (is) elérik a netet (58 százalék); ráadásul e korcsoport közel egyharmada tanintézményben internetezik a legtöbbet.
A legjellemzőbb tevékenység még mindig a levelezés, valamint az általános információkeresés: előbbire 96, utóbbira 91 százalék használja rendszeresen - legalább hetente - a világhálót. Online magazinokat az internetezők 77 százaléka olvas rendszeresen.
Az internethasználat tudatosabbá válására utal ugyanakkor, hogy évről évre nő a levelezésen, böngészésen túlmutató tevékenységeket végzők aránya.
Vásárlásra, utazás előtti információgyűjtésre 54 százalék hívja rendszeresen segítségül a világhálót, csupán egytizedük nem használja ilyen célra soha. Gazdasági információkat 56 százalékuk keres legalább heti rendszerességgel, hivatali ügyek online módon történő intézése pedig a gyakori internetezők 35 százalékára jellemző.
A böngészők 37 százaléka rendszeresen játszik az interneten; fizetős szerencse-, illetve nyereményjátékokat ugyanakkor csak négy százalékuk szokott játszani. Hasonló arányok figyelhetők meg az online tartalmak letöltése esetén is: 40 százalék rendszeresen tölt le online tartalmakat, de csak négy százalék szokott fizetni is ezért.
Termékek, szolgáltatások rendelésére, megvásárlására a gyakori netezők hat százaléka használja legalább hetente a hálót, további 31 százalék pedig ritkábban, nagyjából havonta ad le online rendelést. Az internetes vásárlást azonban ennél valamivel többen próbálták már ki: 44 százalék vett már így valamit, és 10 százalék azok aránya, akik az online fizetést is kipróbálták. A 14-69 éves gyakori internetezők 15 százaléka biztos abban, hogy fél éven belül rendelni fog valamit a neten keresztül, további 27 százalékuk pedig valószínűnek tartja ezt.
A 14-69 éves gyakori böngészők körében a banner a legelfogadottabb online hirdetési forma: 44 százalékuknak ez a kedvence. Csaknem ugyanennyien tartják elfogadhatónak a nyereményjátékkal egybekötött hirdetéseket, valamint a weblapok, rovatok, fórumok vagy online játékok szponzorációját. A hírlevélben látott reklámot az internetezők 35, a megrendelt reklám e-mailt 27 százaléka fogadja el.
Az internetezők leginkább a kéretlen levélreklámokkal és az egérkövető hirdetésekkel szemben elutasítók, előbbit mindöszsze egy, utóbbit pedig két százalékuk tolerálja, de a pop-up hirdetések elfogadottsága is csak hatszázalékos.
Ugyanakkor az internetezők valamivel több mint egytizede abszolút elutasító: semmilyen online hirdetési formát nem fogad el.
A spameknek nemcsak az elutasítottsága magas, de az internetezők fele a kéretlen reklámleveleket az internet második legnagyobb problémájának tartja. Az első helyet - megszokott módon - ismét a vírusok foglalták el.
A gyakori internetezők 45 százaléka gyakran, 41 százaléka pedig alkalmanként szokott spamet kapni, ennek ellenére mindössze 31 százalékuknak van saját, vagy a szolgáltató által biztosított spamszűrő megoldása - a világhálót használók fele manuálisan törli a postaládájába került kéretlen leveleket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.