Kevesebb mint egy hónap múlva - május 18-án - kezdődik a világ legnagyobb játékszoftveres rendezvénye, a Los Angeles-i E3 kiállítás és konferencia. Az eseményen tavaly több mint ezer játékújdonságot mutattak be, amelyekre több tíz ezer szakmabeli volt kíváncsi. Ebben az évben is hasonló mértékű érdeklődésre számítanak a rendezők és a rendezvényen termékeivel, újdonságaival megjelenő 400 kiállító cég.
A játékszoftveripar fokozott érdeklődését mutatja, hogy a legnagyobb európai gyártó, a Ubisoft már az esemény előtt egy hónappal bejelentette, milyen termékekkel képviselteti magát a Los Angeles-i kiállításon. A francia cég különösen aktívnak bizonyult az utóbbi hónapokban. Miután az elmúlt év végén a világ vezető játékszoftvergyártójának számító Electronic Arts (EA) 19,9 százalékos részesedést szerzett az európai vállalatban - elindítva az annak felvásárlásáról szóló találgatásokat -, a Ubisoft maga is préda után nézett. Kiszemeltje az angol Eidos fejlesztőcég, többek között a Tomb Raider alkotója. Emellett felmerült annak lehetősége is, hogy a Guillemot család irányítása alatt lévő társaság egyesül a szintén a família érdekeltségi körébe tartozó Gameloft nevű céggel. A francia vállalkozás más módon is törekszik pozíciói javítására; a közelmúltban jelentették be, hogy a következő öt év során ezer fővel bővítik kanadai fejlesztői csapatukat. Ezen intézkedések segíthetnek abban, hogy elkerülhessék a felvásárlást.
Ugyanakkor az EA számára, amely a közelmúltban jelentette be, hogy a világ legnagyobb szórakoztatóipari cégévé akar válni, vonzó célpont lehet a francia cég. A rendkívül ambiciózus terveket szövögető amerikai vállalatnak azonban egyelőre kisebb visszaeséssel kell megküzdenie. Az EA csökkentette a 2005. március 31-én záruló üzleti évére vonatkozó árbevételi előrejelzését. A társaság eredetileg 3,270- 3,320 milliárd dollár közötti forgalommal számolt a 2005-ös üzleti évre, a valós árbevétel várhatóan 3,100--3,125 milliárd dollár körül alakul majd. A vártnál kisebb bevételben döntő szerepet játszott, hogy az új kiadású játékok sikere nem volt képes ellensúlyozni a régebbi játékok forgalmának látványos viszszaesését. Az Electronic Arts a 2004-es üzleti évben az előző évhez képest közel 20 százalékkal, 3 milliárd dollárra növelte árbevételét.
A társaság magyarországi értékesítése egyelőre rendkívül dinamikusan bővül - közölte érdeklődésünkre Joó Ildikó, a 2003-ban alapított EA Magyarország Kft. marketingvezetője. Míg az érett piacokon évről évre mindössze néhány százalékos a forgalomnövekedés, addig a viszonylag kiforratlan piac miatt a hazai értékesítés közel kétszeresére nő évente. A világtrendeknek megfelelően a magyarországi forgalom 65-70 százaléka is az utolsó negyedévben keletkezik.
Az EA részesedése az európai játékszoftverpiacon becslések szerint eléri a 40 százalékot, Magyarországon pedig még ennél is magasabb. Ebben közrejátszik az is, hogy a hazai piacon az Electronic Arts az egyetlen nagy játékkiadó, amely közvetlenül jelen van, így sok termék el sem jut a magyar felhasználókhoz. Az idén előfordulhat, hogy európai értékesítésük nagyobb lesz az amerikainál - mondta el Joó Ildikó. Ebben nagy szerepet játszik a vállalat Sims című játéksorozata, amely a legnagyobb példányszámban értékesített játékszoftver a világon, és főként Európában örvend nagy népszerűségnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.