BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

LA-re hangol a játékvilág

Mozgalmas időszakot él át az év egyik legnagyobb rendezvényére, a Los Angeles-i E3 kiállításra készülő játékszoftveres társadalom. A francia Ubisoft akvizícióval, egyesüléssel, kapacitásbővítéssel igyekszik erősíteni pozícióit, hogy elkerülje vetélytársa, az Electronic Arts esetleges felvásárlási kísérletét.

Kevesebb mint egy hónap múlva - május 18-án - kezdődik a világ legnagyobb játékszoftveres rendezvénye, a Los Angeles-i E3 kiállítás és konferencia. Az eseményen tavaly több mint ezer játékújdonságot mutattak be, amelyekre több tíz ezer szakmabeli volt kíváncsi. Ebben az évben is hasonló mértékű érdeklődésre számítanak a rendezők és a rendezvényen termékeivel, újdonságaival megjelenő 400 kiállító cég.

A játékszoftveripar fokozott érdeklődését mutatja, hogy a legnagyobb európai gyártó, a Ubisoft már az esemény előtt egy hónappal bejelentette, milyen termékekkel képviselteti magát a Los Angeles-i kiállításon. A francia cég különösen aktívnak bizonyult az utóbbi hónapokban. Miután az elmúlt év végén a világ vezető játékszoftvergyártójának számító Electronic Arts (EA) 19,9 százalékos részesedést szerzett az európai vállalatban - elindítva az annak felvásárlásáról szóló találgatásokat -, a Ubisoft maga is préda után nézett. Kiszemeltje az angol Eidos fejlesztőcég, többek között a Tomb Raider alkotója. Emellett felmerült annak lehetősége is, hogy a Guillemot család irányítása alatt lévő társaság egyesül a szintén a família érdekeltségi körébe tartozó Gameloft nevű céggel. A francia vállalkozás más módon is törekszik pozíciói javítására; a közelmúltban jelentették be, hogy a következő öt év során ezer fővel bővítik kanadai fejlesztői csapatukat. Ezen intézkedések segíthetnek abban, hogy elkerülhessék a felvásárlást.

Ugyanakkor az EA számára, amely a közelmúltban jelentette be, hogy a világ legnagyobb szórakoztatóipari cégévé akar válni, vonzó célpont lehet a francia cég. A rendkívül ambiciózus terveket szövögető amerikai vállalatnak azonban egyelőre kisebb visszaeséssel kell megküzdenie. Az EA csökkentette a 2005. március 31-én záruló üzleti évére vonatkozó árbevételi előrejelzését. A társaság eredetileg 3,270- 3,320 milliárd dollár közötti forgalommal számolt a 2005-ös üzleti évre, a valós árbevétel várhatóan 3,100--3,125 milliárd dollár körül alakul majd. A vártnál kisebb bevételben döntő szerepet játszott, hogy az új kiadású játékok sikere nem volt képes ellensúlyozni a régebbi játékok forgalmának látványos viszszaesését. Az Electronic Arts a 2004-es üzleti évben az előző évhez képest közel 20 százalékkal, 3 milliárd dollárra növelte árbevételét.

A társaság magyarországi értékesítése egyelőre rendkívül dinamikusan bővül - közölte érdeklődésünkre Joó Ildikó, a 2003-ban alapított EA Magyarország Kft. marketingvezetője. Míg az érett piacokon évről évre mindössze néhány százalékos a forgalomnövekedés, addig a viszonylag kiforratlan piac miatt a hazai értékesítés közel kétszeresére nő évente. A világtrendeknek megfelelően a magyarországi forgalom 65-70 százaléka is az utolsó negyedévben keletkezik.

Az EA részesedése az európai játékszoftverpiacon becslések szerint eléri a 40 százalékot, Magyarországon pedig még ennél is magasabb. Ebben közrejátszik az is, hogy a hazai piacon az Electronic Arts az egyetlen nagy játékkiadó, amely közvetlenül jelen van, így sok termék el sem jut a magyar felhasználókhoz. Az idén előfordulhat, hogy európai értékesítésük nagyobb lesz az amerikainál - mondta el Joó Ildikó. Ebben nagy szerepet játszik a vállalat Sims című játéksorozata, amely a legnagyobb példányszámban értékesített játékszoftver a világon, és főként Európában örvend nagy népszerűségnek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.