BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Telefonos hangazonosítás

Akár egy éven belül megkezdődhet egy új, a telefonon keresztüli ügyintézés biztonságát növelő technológia tömeges elterjedése - derül ki a BusinessWeek összeállításából. Néhány éven belül a beszédfelismerésen alapuló biometrikus azonosítási technológia is része lesz a személyes adatok ellopása elleni küzdelemnek. Előfordulhat akár az is, hogy a hitelkártya felszólítja majd tulajdonosát, beszéljen hangosabban az azonosítás érdekében. Napjainkban, ha telefonon akarjuk intézni banki ügyeinket, mindössze néhány személyes adat, banki azonosító áll rendelkezésre biztonsági megoldásként. Az emberi hiszékenység kihasználására alapozó bűnözők viszonylag könnyen megszerezhetik ezeket, ahogyan az adatlopásos csalások (phishing) esetén történik. A személyes azonosító adatok birtokában pedig akár telefonon is rendelhet hitelkártyát a nevünkben, vagy átutalhat pénzt a saját számlájára.

A telefonon keresztüli csalások az e-fizetési megoldásokat kínáló amerikai bankok 12 százalékánál okoztak problémát. Nehezíti a helyzetet, hogy az ilyen műveletek megvalósításához egyre több személyes információt kell tárolniuk a mobiltelefonoknak, PDA-knak - mint például hitelkártyaadatok -, így az elvesztésükkel keletkező kár is nagymértékben nőhet.

Az ilyen jellegű visszaélések ellen a jelenleg használt biometrikus azonosítóeljárások nem képesek igazi védelmet nyújtani, hiszen sokuknak nincs ujjlenyomat-azonosítója, arcszkennere, íriszazonosítja vagy tenyérleolvasója otthon.

Néhány vezető technológiai cég a új biometrikus szoftvereket és eszközöket fejlesztett ki. A hangazonosítás felhasználására több megoldást tesztelnek jelenleg is. Az egyik lényege, hogy az ügyfél korábban felvett hangmintáját digitális formában rögzítik a hitelkártyába beépített érzékelőbe. Amikor a felhasználó megkapja az új kártyát, a jelszó bemondásával aktiválhatja azt. Komoly segítség lehet telefonos ügyintézésnél az a megoldás, amelyet már használnak egy kanadai távközlési cégnél, és több amerikai bank is teszteli. Ez is az ügyfél által előzetesen adott hangmintára épül, amelyet a beérkező híváskor a rendszer összehasonlít az élő hanggal. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.