Kelet-Közép-Európa egyre népszerűbb idegenforgalmi és konferencia-helyszín. A régió szállodái ennek kiszolgálására korszerűsítő beruházásokba fogtak.
A szlovén fővárosban, Ljubljanában található Dominia Grand Media szálloda minden szobájában egy 42 hüvelyk - a lakosztályokban 84 hüvelyk - átmérőjű Sony plazmaképernyő található, amely az általános kommunikációs szolgáltatások mellett televízióként, hifilejátszóként, valamint monitorként is használható. A vendégek az összes funkciót egyetlen távirányítóval vezérelhetik. A képernyőn megjelenő multimédiás anyagok, többek között az éttermek, golfklubok és más helyi szórakozóhelyek pillanatképei a Cisco tartalomkiszolgálójának a segítségével jutnak el a szobákba.
A szállóvendégek emellett ugyancsak a Cisco vezeték nélküli hozzáférési pontjairól kapcsolódhatnak az internetre. A szállodában nem csupán a vezeték nélküli internethasználat, hanem 43 ország vezetékes telefonszámainak hívása is ingyenes. Ez az "apró" figyelmesség az egységes IP-hálózat révén vált lehetővé: az IP-technológia és az optikai hálózat jóvoltából a szálloda sokkal olcsóbban kínálhatja kommunikációs szolgáltatásait.
A krakkói Sheraton Hotel a szobákat színes érintőképernyővel felszerelt Cisco IP-telefonokkal látta el. Ez Európában az első, az egész épületre kiterjedő ilyen rendszer.
A szálloda telefonjain a hanghívások mellett a portáról, illetve külső hívóktól érkező, személyre szabott üzenetek is továbbíthatók. A vendégek ezenkívül a szobafoglalási adatbázist is elérhetik, és telefonon keresztül vásárolhatnak a hotel boltjában. Az IP-telefonok jóvoltából a szállóvendég e-mailben is elküldheti hangüzenetét. Ehhez elegendő a készülék gombjaival bebillentyűznie az e-mail címet, majd a szokásos módon a telefonkagylóba beszélni.
A hotelágazat "mintaszállodáinak" kikiáltott Sheraton Krakow és Dominia Grand Media olyan technológiákat alkalmaz, amelyek világszerte mindinkább az iparág szabványaivá válnak, ráadásul a vendégeknek nyújtott szolgáltatások javítása mellett jelentősen megkönnyítik az üzemeltetést is.
A takarítók például a szobákban elhelyezett billentyűzetről vagy a vezeték nélküli digitális személyi adatkezelőkről módosíthatják az adott szoba státusát a foglalási rendszerben. Így a takarítás befejezése után azonnal tisztává "varázsolhatják" a szobát az adatbázisban; nem kell megvárniuk, hogy a teljes szinttel végezzenek. A hotel telefonszámait és a szobaszolgálat menüit is meg lehet jeleníteni az IP-telefonok kijelzőjén. Ez a hotelnek számottevő megtakarítást jelent a nyomtatási és papírköltségekben, ráadásul a kínálatot is gyakrabban módosíthatják. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.