BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Régiós e-hotelprogram

Kelet-Közép-Európa egyre népszerűbb idegenforgalmi és konferencia-helyszín. A régió szállodái ennek kiszolgálására korszerűsítő beruházásokba fogtak.

A szlovén fővárosban, Ljubljanában található Dominia Grand Media szálloda minden szobájában egy 42 hüvelyk - a lakosztályokban 84 hüvelyk - átmérőjű Sony plazmaképernyő található, amely az általános kommunikációs szolgáltatások mellett televízióként, hifilejátszóként, valamint monitorként is használható. A vendégek az összes funkciót egyetlen távirányítóval vezérelhetik. A képernyőn megjelenő multimédiás anyagok, többek között az éttermek, golfklubok és más helyi szórakozóhelyek pillanatképei a Cisco tartalomkiszolgálójának a segítségével jutnak el a szobákba.

A szállóvendégek emellett ugyancsak a Cisco vezeték nélküli hozzáférési pontjairól kapcsolódhatnak az internetre. A szállodában nem csupán a vezeték nélküli internethasználat, hanem 43 ország vezetékes telefonszámainak hívása is ingyenes. Ez az "apró" figyelmesség az egységes IP-hálózat révén vált lehetővé: az IP-technológia és az optikai hálózat jóvoltából a szálloda sokkal olcsóbban kínálhatja kommunikációs szolgáltatásait.

A krakkói Sheraton Hotel a szobákat színes érintőképernyővel felszerelt Cisco IP-telefonokkal látta el. Ez Európában az első, az egész épületre kiterjedő ilyen rendszer.

A szálloda telefonjain a hanghívások mellett a portáról, illetve külső hívóktól érkező, személyre szabott üzenetek is továbbíthatók. A vendégek ezenkívül a szobafoglalási adatbázist is elérhetik, és telefonon keresztül vásárolhatnak a hotel boltjában. Az IP-telefonok jóvoltából a szállóvendég e-mailben is elküldheti hangüzenetét. Ehhez elegendő a készülék gombjaival bebillentyűznie az e-mail címet, majd a szokásos módon a telefonkagylóba beszélni.

A hotelágazat "mintaszállodáinak" kikiáltott Sheraton Krakow és Dominia Grand Media olyan technológiákat alkalmaz, amelyek világszerte mindinkább az iparág szabványaivá válnak, ráadásul a vendégeknek nyújtott szolgáltatások javítása mellett jelentősen megkönnyítik az üzemeltetést is.

A takarítók például a szobákban elhelyezett billentyűzetről vagy a vezeték nélküli digitális személyi adatkezelőkről módosíthatják az adott szoba státusát a foglalási rendszerben. Így a takarítás befejezése után azonnal tisztává "varázsolhatják" a szobát az adatbázisban; nem kell megvárniuk, hogy a teljes szinttel végezzenek. A hotel telefonszámait és a szobaszolgálat menüit is meg lehet jeleníteni az IP-telefonok kijelzőjén. Ez a hotelnek számottevő megtakarítást jelent a nyomtatási és papírköltségekben, ráadásul a kínálatot is gyakrabban módosíthatják. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.