BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Eladható a mobiltévézés

A világ egyik első - Helsinkiben lebonyolított - kereskedelmi mobiltelevíziós tesztjének nyilvánosságra hozott eredménye szerint a felhasználók hajlandóak fizetni a népszerű mobiltelevíziós szolgáltatásokért. A tesztelők havi tízeurós díjat is elfogadható mértékűnek tartanak ezért a szolgáltatásért.

A finnországi mobiltelevíziós próbaüzemben részt vevők 41 százaléka jelezte, hogy szívesen fizetne az újfajta szolgáltatásért; a válaszadók fele szerint a havi tízeurós díj is elfogadható. A megkérdezettek több mint a fele gondolja úgy, hogy a mobiltelevíziós szolgáltatások népszerűek lesznek.

A próbaüzemet a fejlesztő Digita, a szolgáltató Elisa, az MTV, a Channel Four Finland (Nelonen), a Nokia, a TeliaSonera Finland és az YLE rádiócsatorna közösen bonyolította le 2005. március-júniusban. A tesztben 500 felhasználó vett részt, akik Nokia 7710 "okos" telefonon a DVB-H technológia segítségével nézhették a mobiltelevízió műsorát.

A tesztelők nem csupán az ismerős programokat nézték meg, hanem a rövid és esetenkénti televíziózáshoz igazított mobiltelevíziós műsorokat is szívesen figyelemmel követték. Legnépszerűbbek az országos finn csatornákon sugárzott ismerős programok bizonyultak, amelyeket a sport- és a hírcsatornák (CNN, BBC World, Euronews) követtek. A próbaüzem során a nézettségi toplista első tíz helyén többek között a jégkorong-világbajnokság több mérkőzése, a San Marinó-i és a monacói Formula-1-es futam, valamint a Liverpool-AC Milan Bajnokok Ligája labdarúgó-mérkőzés szerepelt.

A mobiltelevízió nézői általában körülbelül napi 20 percet töltenek a készülék előtt, bár az aktívabban tévézők között előfordult a 30-40 perc is. A résztvevők az általános televíziózási idősza-kokon kívül is bekapcsolták mobiltévéiket.

A mobiltelevíziót leggyakrabban a pihenni vagy a legfrissebb események felől tájékozódni vágyó, tömegközlekedésben részt vevő utasok használták, bár a felhasználók a kikapcsolódáshoz vagy a hagyományos televízió kiegészítésére otthon is többször elővették a készüléket.

A próbaüzem résztvevői havi 4,90 eurót fizettek. A tesztelők a szabott árat részesítették előnyben, bár többüket érdekelte a tartalomfüggő díjszabási modell, azaz amikor a felhasználó egy bizonyos tartalomfajtára, például futballmeccsre vagy autóversenyre fizet elő.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.