A finnországi mobiltelevíziós próbaüzemben részt vevők 41 százaléka jelezte, hogy szívesen fizetne az újfajta szolgáltatásért; a válaszadók fele szerint a havi tízeurós díj is elfogadható. A megkérdezettek több mint a fele gondolja úgy, hogy a mobiltelevíziós szolgáltatások népszerűek lesznek.
A próbaüzemet a fejlesztő Digita, a szolgáltató Elisa, az MTV, a Channel Four Finland (Nelonen), a Nokia, a TeliaSonera Finland és az YLE rádiócsatorna közösen bonyolította le 2005. március-júniusban. A tesztben 500 felhasználó vett részt, akik Nokia 7710 "okos" telefonon a DVB-H technológia segítségével nézhették a mobiltelevízió műsorát.
A tesztelők nem csupán az ismerős programokat nézték meg, hanem a rövid és esetenkénti televíziózáshoz igazított mobiltelevíziós műsorokat is szívesen figyelemmel követték. Legnépszerűbbek az országos finn csatornákon sugárzott ismerős programok bizonyultak, amelyeket a sport- és a hírcsatornák (CNN, BBC World, Euronews) követtek. A próbaüzem során a nézettségi toplista első tíz helyén többek között a jégkorong-világbajnokság több mérkőzése, a San Marinó-i és a monacói Formula-1-es futam, valamint a Liverpool-AC Milan Bajnokok Ligája labdarúgó-mérkőzés szerepelt.
A mobiltelevízió nézői általában körülbelül napi 20 percet töltenek a készülék előtt, bár az aktívabban tévézők között előfordult a 30-40 perc is. A résztvevők az általános televíziózási idősza-kokon kívül is bekapcsolták mobiltévéiket.
A mobiltelevíziót leggyakrabban a pihenni vagy a legfrissebb események felől tájékozódni vágyó, tömegközlekedésben részt vevő utasok használták, bár a felhasználók a kikapcsolódáshoz vagy a hagyományos televízió kiegészítésére otthon is többször elővették a készüléket.
A próbaüzem résztvevői havi 4,90 eurót fizettek. A tesztelők a szabott árat részesítették előnyben, bár többüket érdekelte a tartalomfüggő díjszabási modell, azaz amikor a felhasználó egy bizonyos tartalomfajtára, például futballmeccsre vagy autóversenyre fizet elő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.