A brit felhasználók mindössze öt százaléka mondta azt, hogy tudja, mi a különbség a wi-fi (szélessávú vezeték nélküli helyi hálózati technológia), a 3G (harmadik generációs mobilszolgáltatás) és a GPRS (általános csomagkapcsolt rádió-adatszolgáltatás) között - derül ki a Tatatra Systems nemrég készített felméréséből. A nyár közepén Londonban végzett kutatás során hordozható számítógépet rendszeresen használó száz személyt kérdeztek meg internetezési szokásaikról, s tudakozódtak fogalmi ismereteikről is. A felmérésből az is kiderült, hogy viszonylag kevesen használnak wi-fit otthon, s sokan csak azért járnak bevásárlóközpontokba, hogy ott hozzáférjenek a wi-fi hot-spotokhoz.
Százból csak két ember vesz igénybe ma még 3G-szolgáltatást, ha utazás közben van szüksége adatokra, 14 százalékuk BlackBerryt használ, míg a többség (a megkérdezettek 75 százaléka) vezeték nélküli helyi hálózathoz csatlakozik laptopjával, ha otthonától távol akar internetezni. Amíg azonban utazás során szívesen használnak wi-fit az emberek, a megkérdezettek mindössze ötöde mondta, hogy otthonában is él a vezeték nélküli hálózat nyújtotta lehetőségekkel.
A laptoptulajdonosok több mint fele (58 százaléka) ismerte be, hogy gyakran csak azért megy el egy outlet centerbe vagy kávézóba, hogy hozzáférjen a helyi forróponthoz. A felmérésből az is kiderült, hogy a legkedveltebb csatlakozási helyek továbbra is az amerikai Starbucks kávézói. A megkérdezettek ötöde havonta, 40 százaléka hetente, 20 százaléka egy héten többször használ wi-fit, míg a maradék 10 százalék napi rendszerességgel csatlakozik rá valamely vezeték nélküli helyi hálózatra - derül ki a felmérésből.
Szakértők szerint nem lehet meglepetés a mobilszolgáltatók számára, hogy a hordozható számítógépek tulajdonosai egyelőre nem használják ki a 3G nyújtotta lehetőségeket. Ezért a szolgáltatók igyekeznek minél szélesebb körű 3G-szolgáltatásokat biztosítani ügyfeleik számára. Nem szeretnének azonban a wi-fi-üzletből sem kimaradni a mobilcégek: a legnagyobb szolgáltatók portfóliójában már szerepel ilyen jellegű szolgáltatás is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.