BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

KRESZ-vizsgáztatás

A számítógéppel lebonyolított elméleti vizsgákon néhány százalékkal többen tesznek sikeres vizsgát, mint korábban, a hagyományos tesztlapok használata esetén – derül ki a Közlekedési FÕfelügyeletnek a jogosítvány megszerzéséhez szükséges elméleti vizsgáztatás számítógépes formájának 2004. szeptemberi bevezetése óta eltelt idÕ eredményeinek átfogó értékelésébÕl. Ez szerintük várható is volt, mert a kérdések megegyeznek a kereskedelemben kapható Teszt-könyv kérdéseivel (tehát a vizsga a szakmai tartalom alapján nem lett nehezebb), viszont a vizsga körülményei fokozzák a figyelmet, a fegyelmet és az összpontosítást; továbbá a vizsgáztatóprogram felhasználóbarátnak minÕsíthetÕ.

A vizsgáztatóprogram könnyÛ kezelhetÕsége és más szolgáltatásai (például a vizsgázó önállóan vissza tudja nézni a válaszainak az értékelését a vizsga végeztével), továbbá a vizsga lebonyolításának újszerÛ körülményei a közvélemény-kutatások szerint nagyon kedvezÕ véleményt alakítottak ki a vizsgázókban, a vizsgáztatók is elégedettek a vizsgamódszerrel és a vizsgáztatás körülményeivel.

A válaszok átfogó statisztikai elemzésébÕl kiderül, hogy nagyon kis hányaduk – átlagosan 0,4 százaléka – maradt megválaszolatlanul. A vizsgázók több mint 80 százaléka adott eddig helyes választ a kérdéscsoport 67 százalékára.

A nagyon sokszor elhibázott kérdésekre a vizsgázók kevesebb mint a kétharmada adott helyes választ. Ebben a csoportban vannak olyan kérdések is, amelyekre a vizsgázók 23 százaléka tudott csak helyesen válaszolni. E kérdések teszik ki az összes kérdés tíz százalékát, de forgalombiztonsági szempontból igen jelentÕsek.

A számítógépes KRESZ-vizsga fogós témái: a gépjármÛ és az út kapcsolata (vezetéselmélet); az elindulás segítése, követési távolság; megfordulás, hátramenet; megállás, várakozás; közlekedés lakott területen kívül, autópályán, autóúton; közlekedés éjszaka, korlátozott látási viszonyok között; mÛszaki hiba; gyalogosan közlekedve; közlekedés kerékpárral, segédmotoros kerékpárral; közlekedés kis tehergépkocsival, pótkocsival; a tengelykapcsoló és a kormányszerkezet; valamint a fékberendezés és a katalizátor.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.