Alig néhány éve az internetkapcsolatot a világhálón barangolók többsége elsősorban tartalomböngészésre használta, napjainkban viszont az információs technológiák fejlődésével és a net terjedésével egyre többen vesznek igénybe online szolgáltatásokat is. Ma már bárki kényelmesen, a karosszékében ülve vásárolhat könyvet, rendelhet vacsorát, intézheti bankügyeit, avagy épp új személyi igazolványt is igényelhet. Az új e-szolgáltatások kényelmesebbé teszik életünket, segítségükkel időt és energiát takaríthatunk meg. Adóbevallást például már 2005. április 1-je óta postai sorban állás nélkül, online módon lehet intézni.
Az online ügyintézés lehetősége ismert ugyan a lakosság körében, de csak kevesen tudják, hogy ehhez regisztráció szükséges. Aki hallott róla, azok többsége sem tett konkrét lépést a regisztrációval kapcsolatban, mindössze a negyedük informálódott az ügyfélkapu portálján, és csupán 8 százalékuk regisztrált az online szolgáltatásokra.
Az e-ügyintézést ismerők közül „helyszínként” a legtöbben, a megkérdezettek mintegy harmada, az APEH honlapját tudta spontán módon megnevezni. A megkérdezettek közel ötöde ismerte az ügyfélkaput, az önkormányzatok honlapját, valamint a még nem működő okmanyiroda.hu oldalt. A válaszadók közül a közvetlen elérést és teljes körű tájékoztatást nyújtó magyarorszag.hu oldalt mindössze 15 százalék ismerte. Az online ügyintézés lehetőségét elvben ismerők közel negyede pedig egyetlen olyan honlapot sem tudott megnevezni, ahol e-szolgáltatásokat lehet igénybe venni.
Az ügyfélkaput ismerők körében viszont kedvezőnek mondható az elektronikus ügyintézés fogadtatása. Az emberek nagy része határozottan jó dolognak és kényelmes ügyintézési formának tartja az e-szolgáltatásokat. A megkérdezettek általában az online ügyintézés biztonságosságát sem kérdőjelezték meg, ugyanakkor kedvezőtlen eredmény, hogy az elektronikus ügyintézés 2-3 éven belüli széles körű elterjedésében egyelőre kevesen hisznek. Az internetes ügyintézésre leginkább a budapestiek, a 36–49 évesek, a legalább középfokú végzettségűek, valamint a magasabb jövedelmi helyzetűek nyitottak. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.