BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Digitálisban is hódít a divat

A digitális eszközöket gyártók kampányainak egyre gyakoribb szereplője a divatvilág. A világ vezető fényképezőgép-gyártója, a Canon legutóbb dizájnerekkel népszerűsítette a „divat kategóriába” sorolható modelljét. Az ötletre épülő aukció kapcsán nyilatkozott lapunknak Jacco Leurs, a cég európai képalkotási üzletágának marketingigazgatója.

A Canon a divatszakma szereplőivel együtt kampányolt az ősszel; az apropót az adta, hogy a cég egyik legkeresettebb modellje, időről időre új ruhába öltöztetve, de már a tizedik éve van a piacon. A kampány részeként többhetes aukciót is meghirdetett a cég. Mennyi pénzt hozott az ötlet?

– Az árverés az év végéig tart, így ma még nem tudom megmondani a végösszeget. Kilenc, egyenként 3500 euróba kerülő, illetve egy gyémántokkal díszített 40 ezer eurós kamerát tettünk az ajánlatba. A Nemzetközi Vöröskeresztnek felajánlott összeget kiegészítjük még a The Other Side of Fashion projekt bevételével, amelyet a divatvilág hírességei által készített fotóalbum generál. Korábbi hasonló projektjeink közül a sportvilágot megszólító The Other Side of Football összességében mintegy 700 ezer eurós bevételt hozott.

A divattermékek hogyan illeszkednek a Canon stratégiájába? Esetükben mi számít elsősorban: a technikai paraméterek növelése, lásd minél több megapixel, vagy inkább a minél futurisztikusabb külső?

– A Canon a jövőben is folytatja a fejlesztését az új képalkotási technológiák és a dizájn területén, megfelelő módon kombinálva ezeket annak érdekében, hogy a kreativitást ösztönző termékek szülessenek belőle.

A futurisztikusabb külsőt tekintve tervez-e divatmodelljeiben egygombos, teljesen automatizált típust a cég, főként a gyerekekre vagy a technika iránt kevésbé fogékony emberekre gondolva?

– A cég éves bevételének mintegy 8 százalékát fordítja kutatás-fejlesztésre; ennek java része új koncepciójú termékek előállítását célozza. A vállalat azonban az egyes termékekre vonatkozó fejlesztések részleteit idő előtt nem hozza nyilvánosságra.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.