A Canon a divatszakma szereplőivel együtt kampányolt az ősszel; az apropót az adta, hogy a cég egyik legkeresettebb modellje, időről időre új ruhába öltöztetve, de már a tizedik éve van a piacon. A kampány részeként többhetes aukciót is meghirdetett a cég. Mennyi pénzt hozott az ötlet?
– Az árverés az év végéig tart, így ma még nem tudom megmondani a végösszeget. Kilenc, egyenként 3500 euróba kerülő, illetve egy gyémántokkal díszített 40 ezer eurós kamerát tettünk az ajánlatba. A Nemzetközi Vöröskeresztnek felajánlott összeget kiegészítjük még a The Other Side of Fashion projekt bevételével, amelyet a divatvilág hírességei által készített fotóalbum generál. Korábbi hasonló projektjeink közül a sportvilágot megszólító The Other Side of Football összességében mintegy 700 ezer eurós bevételt hozott.
A divattermékek hogyan illeszkednek a Canon stratégiájába? Esetükben mi számít elsősorban: a technikai paraméterek növelése, lásd minél több megapixel, vagy inkább a minél futurisztikusabb külső?
– A Canon a jövőben is folytatja a fejlesztését az új képalkotási technológiák és a dizájn területén, megfelelő módon kombinálva ezeket annak érdekében, hogy a kreativitást ösztönző termékek szülessenek belőle.
A futurisztikusabb külsőt tekintve tervez-e divatmodelljeiben egygombos, teljesen automatizált típust a cég, főként a gyerekekre vagy a technika iránt kevésbé fogékony emberekre gondolva?
– A cég éves bevételének mintegy 8 százalékát fordítja kutatás-fejlesztésre; ennek java része új koncepciójú termékek előállítását célozza. A vállalat azonban az egyes termékekre vonatkozó fejlesztések részleteit idő előtt nem hozza nyilvánosságra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.