BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kinek higgyünk jobban?

Minek hiszünk jobban? Amit az újságban olvasunk, netán amit a televízióban hallunk vagy a blogoknak? Meglepőnek tűnhet, de a blognak egyre nagyobb véleményformáló ereje van, egyre jobban befolyásolják a magánszemélyek cselekedeteit, legyen szó akár csak egy árucikk megvásárlásáról. Egyes kutatások meglehetősen érdekes eredményre vezettek: több nyugat-európai országban, így Angliában, Francia-, Német-, Spanyol- és Olaszországban több mint 25 millió ember megváltoztatta véleményét egy vállalattal, illetve annak termékeivel kapcsolatban annak hatására, hogy egy blogban miként vélekedtek egy adott márkáról. Mindez azt jelzi, hogy az internetes napló az egyik legnagyobb befolyású információforrássá lép elő, és ezt már a cégek sem intézhetik el egy kézlegyintéssel.

Hány aktív blogger (blogot író) található Európában? Bár a becslések meglehetősen széles sávban mozognak, szakemberek szerint a számuk 4 millió körülire tehető, azaz a 130 millió internetfelhasználó alig 3 százaléka „űzi” ezt folyamatosan. Európában Franciaország tekinthető a blog epicentrumának: egymillióra becsülik a számukat, a sorban a spanyolok és az olaszok következnek – derül ki az amerikai Forrester Research legfrissebb kutatásából. A bloggerek közel 80 százaléka naponta csatlakozik a világhálóra, s hetente átlagosan 16 órát ül gép előtt, öt órával többet, mint az átlagos felhasználó. Ebből a szempontból ők az ügynökök ideális célpiacának tekinthetők, ráadásul ez a fogyasztói réteg fiatal, használja az új technológiákat, s jóval nyitottabbak, mint az átlagos online vásárló. Az okos marketingeseknek ugyanakkor azt sem árt szem előtt tartaniuk, hogy a bloggerek pillanatok alatt sikerre vihetik, de akár lejtőre is tehetik egy adott márka piacát. Ez derült ki a Hotwire felméréséből, a megkérdezettek több mint egyharmada (34 százalék) ugyanis nem vásárolt meg egy adott árut, miután elolvasta a vevők, illetve egyéb magánszemélyek interneten fellelhető, a termékkel kapcsolatos tapasztalatait.

A blog a második legfontosabb hírforrássá lépett elő az újságokat követően, míg az utóbbinál 30 százalék nyilatkozott úgy, hogy megbízik az ott olvasottakban, addig az internetes naplók esetében 24 százalék ez az arány. Ezzel jóval nagyobb bizalmat vívtak ki maguknak, mint a televíziós reklámok (17) vagy az e-mail marketing (14 százalék). S ami a legérdekesebb, a legnagyobb online vásárlók bíznak meg leginkább a blogban olvasottaknak: azok között, akik havonta több mint 145 eurót költenek el internetes vételekkel, 30 százalék azoknak az aránya, akik adnak a bloggerek véleményére. Az internetes naplók ráadásul irányt adnak a vásárlásoknál is: a megkérdezett európaiak több mint a fele (52 százalék) úgy nyilatkozott, hogy ha kedvező véleményt olvas az interneten egy adott áruról, jóval szívesebben vásárolja meg, míg közel 40 millióan éppen a világhálón talált kedvezőtlen vélemények miatt nem vettek meg egy terméket.

A való világban is számos esetben adunk mások véleményére, nincs ez másként az internetesben sem – fogalmazott a Hotwire. Bár igaz, a kutatásból nem azt kell leszűrniük a cégeknek, hogy aktív marketingkampánnyal vegyék célba a bloggereket, hiszen ez akár a vissza is üthet – teszik hozzá. (FB)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.