BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kit érdekelnek a blogok? Rendszeresen nem sokakat

Bár az internetezők 85 százaléka tudja, mi az a blog, rendszeresen csupán öt százalékuk olvas ilyen jellegű tartalmakat, a legnépszerűbbek pedig az úgynevezett én-blogok - derült ki az NRC Piackutató felméréséből, amelyet a Kreatív Online ismertetett.

A piackutató cég 1500 internethasználó online megkérdezésével végzett felmérése szerint a fiatalok leginkább barátaik, ismerőseik vagy egy-egy közismert ember blogját olvassák, míg a középkorú és idősebb netpolgárok körében a politikusok személyes internetes naplói a népszerűbbek.

Az TNS-NRC InterBus kutatásának offline adataival súlyozott, a legalább hetente internetező 18-69 éves magyar lakosságra nézve reprezentatív kutatás szerint az internethasználók körében viszonylag jól ismert a blog fogalma: az internetező férfiak 89, míg a nők 81 százaléka tudja, mi az.

Ennél jóval kisebb azoknak a tábora, akik szorosabb kapcsolatba is kerültek mások személyes internetes naplóival: a legalább hetente netezőknek mindössze kétötöde olvas alkalmanként valamilyen blogot, a rendszeres olvasók aránya pedig csupán öt százalék.

Az NRC Piackutató most végzett felmérésből kiderül, hogy a blogok - az online fórumokhoz hasonlóan - az internet hasznos és szórakoztató funkcióját egyaránt betölthetik. Az olvasók 49 százaléka szórakozásra, 42 százaléka információszerzésre, 15 százaléka pedig egyenesen szakmai ismereteinek bővítésére használja őket. Az internetes naplók közösségépítő funkciója egyelőre csupán a látogatók hat százalékát vonzza.

A blogolvasók 57 százaléka, leginkább a nők és a fiatalok kíváncsiak a személyes, úgynevezett én-blogokra, tematikus blogokat 40, hírblogokat 35 százalék szokott olvasni. Az olvasók mintegy kétharmada nem ismerősei, hanem közismert emberek blogjait látogatja. Ez annak ellenére is így van, hogy szinte mindenki úgy gondolja, e blogok bejegyzéseit nem, vagy legalábbis nem mindig a blog gazdája írja.

Míg az internetezők közel fele legalább alkalmanként olvas valamilyen webnaplót, addig sajátot csupán négy százalékuk vezet. (Kreatív Online)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.