Ennek hiányában az érintett gyártócégek a hazai értékesítés alakulásával kapcsolatban időről időre több ponton is markánsan eltérő véleményt képviselnek. Szerintük a jelenlegi bizonytalan helyzet megváltoztatásáért a legtöbbet a mobilszolgáltatók tehetnek, hiszen az itteni piacon a készülékvásárlások a legnagyobb arányban még mindig az operátorokon keresztül zajlanak.
Abban a főbb magyarországi szereplők mindenképpen egyetértenek, hogy az utóbbi egy-két évben nehezen mozdul el a piac az évi hozzávetőleg 2,2–2,5 milliós sávból. Wágner Tibor, a Sony Ericsson regionális vezetője szerint ebben az évben a piac mérete inkább a sáv felső szélét érte el, Kunos Balázs, a Samsung Electronics Magyar Zrt. mobilüzletágának vezetője 2,3 milliósra becsüli az idén az eladható mennyiséget. A Nokia Magyarország Kft. ügyvezetője, Greig Williams az idei évet összességében elég hullámzó teljesítményűnek ítéli, az első két negyedében némi visszaesés volt tapasztalható, ezt azonban a későbbi negyedévek, különösen az utolsó kellően kompenzálta. A karácsonyi bevásárlás már október végén–november elején elindult.
A magyarországi piacon ma már hozzávetőlegesen 60 százalék körülire teszi a készülékcsere céljából való vásárlások arányát Suga János, a Motorola Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. Kiemeli: a piac egyre jobban polarizálódik, eltolódik a többes funkciójú készülékek felé. Úgy látja, itthon ma már egyre kevésbé eladhatók az alapkészülékek, viszont folyamatosan nő a kereslet az új generációs 3G-s típusok iránt. A Sony Ericssonnál az a tapasztalat, hogy a kamera nélküli készüléktípus a piac 10 százalékát sem éri el. A lecserélési hajlandóság viszont nő, ma már mind jellemzőbb, hogy a készülékhasználók egy meghatározott része alig egy év után cserél. VGO
A cikk teljes terjedelmében ITT olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.