A netes vásárlás népszerűségét még a jövő januártól várható állami megszorítások sem csökkentették jelentősen, az üzletek tapasztalatai szerint. A slágertermékek azonban továbbra is azok, amelyeknél nem probléma az, hogy nem lehet megtapogatni őket vásárlás előtt: könyveket, CD-ket, műszaki cikkeket vesznek elsősorban az e-üzletekben.
Az interneten kereskedő cégek és vevőik dolgát ugyanakkor megnehezíti, hogy egyre szűkül a karácsonyi szezon. Az idén lényegében az ezüstvasárnappal indult az ajándékvásárlás, s az, hogy erre a két hétre sűrűsödik be az éves eladások húsz-harminc százaléka, sok helyütt kapacitásgondokat okoz.
Tavaly 19 milliárd forint volt a GKI Gazdaságkutató Zrt. becslése szerint Magyarországon az interneten lebonyolított vásárlás, ám ez az idén már a 26 milliárd forintot is meghaladhatja. Az áruházak zöme még 2005-ben parányi volt: a GKI elemzői szerint háromnegyedük nem bonyolított nagyobb forgalmat évi ötmillió forintnál. Az idén azonban növekedésnek indultak az üzletek, mivel egy részük átlépett a húsztól százmillió forintig számított árbevételi kategóriába. (MH)
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.