BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Javaslatok a telefonszámla csökkentésére - Figyeljenek a települési önkormányzatok

A megszorításoktól fuldokló önkormányzati vezetők számára 2007 egyik költségvetési kitörési pontja lehet a telekommunikációra fordított kiadások radikális csökkentése. Ma már a technika jóvoltából a telefonálási szokások megváltoztatása nélkül lehet a hivatal és kacsolódó intézmény-rendszer éves telefon kiadásainak 30-40%-át megtakarítani. Hogyan?

Csökkentsük 50%-kal a vezetékes-mobil hívások költségét!

Tapasztaltaink szerint a közintézményi telefonszámla évek óta a „legvaskosabb”tétele a vezetékes-mobil hívások. Nemcsoda: egyre inkább mindenkit úgyis csak mobilon lehet „utolérni”. A munkáját becsületesen végző köztisztviselő pedig nem is sejti, hogy a lehető legdrágábban telefonál amikor hivatali telefonról a mobiltelefonján hívja például a település polgármesterét. Az ilyen ehhez hasonló (vezetékes-mobil) hívásokért – az unió országaihoz képest hazánkban egyedülállóan magas - percenként nettó 45-55 Ft-ot kell fizetni.
„A hivatali telefonközpontra illesztett GSM adapter beszerzésével a vezetékes-mobil hívásdíjak több mint 50%-al csökkenthetőek” - avat be a telefonszámla-csökkentés első lépcsőjébe Sándor Zoltán a Gloster telekom műszaki vezetője. A GSM adapter tulajdonképpen egy mobiltelefon, ugyan olyan SIM kártyával működik mint a zsebünkben lapuló készülék. Annyi a különbség, hogy ezt a különleges „mobiltelefont” nem magunknál tartjuk hanem a hivatali telefonközpontra kötjük rá. Ha a köztisztviselő mobiltelefont tárcsáz a hivatali asztali készülékéről, akkor a hívása GSM adapteren (SIM kártyán) keresztül végződik. Így csak a 20-25 Ft / perc mobil-mobil hívás díját kell kifizetni (a mobil szolgáltatónak) a 45-55 Ft / perces vezetékes-mobil hívás helyett ami közel 50%-os megtakarítást eredményez! „Egy GSM adapter kevesebb mint nettó 70 ezer forintér beszerezhető, egy-két hónap alatt behozza az árát a megtermelt megtakarításból” - teszi hozzá a szakember.

Váltsunk telefon-szolgáltatót!

„A legolcsóbb szolgáltatók az un. VOIP-szolgáltatók. A legtöbb hívásirányt 10 Ft körüli áron kínálják.” - világosít fel Sándor Zoltán. A VOIP (hang a hálón) internet-telefonálást jelenet legnagyobb előnye, hogy sokkal olcsóbb mint a vezetékes szolgáltatók. A VOIP-ot használatához szeléssávú internetre (ADSL, kábeltévé) van szükség. „Ahhoz, hogy kifelé az olcsó VOIP-on tudjunk telefonálni, de megmaradjak a bejáratott minden által ismert városi vezetékes telefonszámok, egy un. VOIP-telefonközponttal lehet megoldani” - meséli a műszaki vezető. A VOIP telefonközpont számos extra szolgáltatás is nyújt a településnek: segítségével kialakítható egy intelligens telefonos ügyfélkapu, vagy akár 10-20 személyes konferencia beszélgetés is szervezhető ami rendkívüli helyzetben (pl. árvíz) nagyban felgyorsíthatja a közös döntéshozást igénylő ügyek megoldását.

Telefonáljuk havidíj és percdíj nélkül a teljes intézmény-rendszerrel, és a társulások tagjaival!

Egy önkormányzati VOIP telefonközpont további olyan „telefonszámla-gyilkos” megoldásokat kínál melyet a telefon-szolgáltatók minden erejükkel próbálnak titokban tartani: a hivatalon túl beköthetővé válnak ugyanis az intézmények (iskola, óvoda, nyugdíjas-otthon stb.) a társult települések is, a külföldi testvérvárosok de akár a polgármester és a jegyző otthona is! Mivel mindenki egy rendszeren beszél, megspórolható az egymás közti kommunikáció teljes költsége! Képzeljük csak el: a településen (társuláson) belül nincs többé havi előfizetési díj a percdíjat is örökre elfelejthetjük – persze csak „egymás közt” beszélünk. A VOIP alközponthoz való csatlakozáshoz, valamilyen (szeléssávú) internet kapcsolatra a van szükség bekötni kívánt végpontokon. Az eredmény: sokkal kevesebb telefonszámla, (nincs többé havidíj, percdíj) javuló kommunikáció a hivatal és az intézmények / társulások között.

Spóróljuk meg a telefonadót!

2006 szeptembere óta bruttó 100 ezer forint telefonszámla után kb. 20 ezer forint személyi jövedelemadót követel az adóhivatal, azoktól az intézményektől ahol nincs szétválasztva a telefonszáma magán és hivatalos hívásokra. A telefonadó elkerülésére az APEH által is elfogadott megoldás az un. PIN kódos rendszer bevezetése. A hivatali dolgozók két PIN kódot kapnak, egyet a hivatalos egyet a magán hívásaikhoz. A megfelelő PIN kódot a megfelelő típusú hívás elé tárcsázva, a hónap végén személyre szabott telefonszámlák készíthetőek. A tapasztalatok szerint a személyi kódos rendszer bevezetése után mintegy 30%-al „belsőleg” csökken a hivatali / intézményi telefonszámla.

(Szerző: Szekeres Viktor távközlési szakértő)  - www.alkozpont.net

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.