BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ötezer ágyat telepít a levegőbe a BA

Nem kevesebb, mint 100 millió fontos ágyprojektbe kezdett a British Airways. Az üzleti utasokat kiemelten kezelő, hagyományos üzleti modellt alkalmazó, teljes szolgáltatási kört nyújtó légitársaság 5000 új ágyat telepít hosszú távú járatainak fedélzetére. Az új generációs Club World és a pluszszolgáltatások bevezetést már megkezdték, a kabinok átszabását 2008 közepére teljesen befejezik – mondta lapunknak Darren Peek regionális kereskedelmi igazgató.

Az új generációs Club World kabinban Z alakú – korábban csak az űrkutatási programokban használt – az eddigieknél szélesebb, ággyá alakítható üléseket helyeznek el. Új kabinbelsőt alakítanak ki, új fedélzeti menüt, szórakoztatóelektronikai berendezéseket és bővített programkínálatot vezetnek be, ezenkívül megújítják az üzleti utasok számára nyújtott reptéri szolgáltatásokat is. Közel kétezer szakember vett részt a programban: mérnökök, belsőépítészek, gasztronómiai szakemberek, valamint alvásszakértők. A fejlesztés eredményeként a világ 72 célállomására utazók kipihenten érkezhetnek meg, márpedig az üzletembereknek ez az egyik legfontosabb szempont – mondta lapunknak a vezető. Újdonság az is, hogy az egymással szemben lévő, párban elhelyezett ülések közötti elválasztó ernyő immár elektronikusan működtethető; ezen az utaskísérők még felhúzott állapotban is átlátnak, de az utasok nem. Az ülésben külön tárolórekesz van laptopok, kisméretű csomagok és cipők számára. Az utasok maguk vezérelhetik, megállíthatják, előretekerhetik a több mint 100 filmből és tv-műsorból, 70 zenei CD és 20 interaktív játékból álló programkínálatot.

Új elem az úgynevezett Club étkező is, ahol az utasok a főétkezések között snackeket, valamint hideg és meleg italokat fogyaszthatnak. A Club World osztály belsőépítészeti értékeit az új világítási rendszer, a meleg szürke, a tengerkék és a kék nyugtató árnyalatai, valamint a stílusos környezet fogalmazza újra. Az osztályon vastagabb és puhább takarók és kényelmesebb párnák teszik még kellemesebbé az utazást.

A BA a tengerentúli nemzetközi légi forgalomban elsőként, még 2000 nyarán vezette be az egy gombnyomással teljesen vízszintes ággyá alakítható ülést. Habár az elmúlt években számos más légitársaság is meghonosított hasonló üléseket, a Club World osztályé a mai napig egyedülállónak számít. A brit Tangerine Design által tervezett ülések és a Club World osztály számos rangos elismerésben részesült. Ezek közül a legértékesebb az üzletihatékonyság-növelés szempontjából a legeredményesebb terméknek járó Business Efficiency Award, valamint a több mint 13 millió utas megkérdezésével készített Skytrax-felmérés; ennek alapján az üzleti kategóriában 2006-ban a British Airways lett az év légitársasága.

Magyarországról szót ejtve regionális igazgató azt mondta: jó húzásnak bizonyult az egyirányú jegyek bevezetése. A diszkontcégek gyakorlatát idéző módszernél lehet változtatni, rugalmasabb az elbírálás és nincsenek korlátozások (hétvégi kötelező kinntartózkodás stb.) A teljes magyarországi online értékesítés 83 százalékkal emelkedett az első, szeptember végén befejeződött üzleti fél évben az előző év azonos időszakához képest. A további hónapokban is hasonló ütemre számítanak – fejtette ki a Darren Peek.

Új üzleti szolgáltatásaikkal a karibi térségbe igyekvő egyre több magyar utast is szeretnék kiszolgálni. A Malévvel közös járatokon a szubtrópusi övezet sok országába eljuthatunk. Ezt részben az online fejlesztésekkel akarják elérni. A Ba.com oldalon új funkciókat vezettek be, így már egyetlen helyen értékesíthetnek repülőjegyet, hotelt, bérautót, transzfert és turistaprogramokat.

Nehéz éven van túl a British Airways

Nem zárt könnyű évet a British Airways a dráguló üzemanyag, a terrorfenyegetettség növekedése és az erősödő fapados nyomás miatt.

Az üzleti év első fele azonban enyhén pozitív számokat hozott. Az üzemi eredmény 437 millió fontról 451 millióra nőtt, és hasonló eredményre számítanak a második hathónapos időszakban is.

Ez évben az a cél, hogy az összes foglalás fele már online történjen, folytatják a flotta megújítását a tengerentúli járatokon és befejezik az új heathrow-i terminálra való átköltözés előkészületeit, hogy a 2008-ra tervezett nyitásig mindennel elkészüljenek.

Az üzleti év első fele azonban enyhén pozitív számokat hozott. Az üzemi eredmény 437 millió fontról 451 millióra nőtt, és hasonló eredményre számítanak a második hathónapos időszakban is.

Ez évben az a cél, hogy az összes foglalás fele már online történjen, folytatják a flotta megújítását a tengerentúli járatokon és befejezik az új heathrow-i terminálra való átköltözés előkészületeit, hogy a 2008-ra tervezett nyitásig mindennel elkészüljenek.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.