Egy év után visszaszerezte vezető pozícióját a globális noteszgéppiacon a Hewlett-Packard, amely a tavalyi harmadik negyedévben nagyjából 50 000 géppel adott el többet, mint az így második helyre szorított Dell – derül ki a DisplaySearch piackutató nemrég publikált statisztikáiból.
A HP úgy tudott visszakapaszkodni a világranglista élére, hogy csupán két régióban, az ázsiai és csendes-óceáni térségben, valamint Latin-Amerikában volt az első számú gyártó. A vállalat piaci részesedése 17,7 százalék.
A Dell a globális notebooktorta 17,5 százalékát és az észak-amerikai piaci elsőséget mondhatja magáénak. A negyedév során mindkét cég forgalma meghaladta a 3,5 millió notebookot, ám egyikük sem volt képes elérni a piac egészének 29 százalékos éves növekedési ütemét.
Nem úgy az Acer, amely 2005 harmadik negyedévéhez képest 49 százalékkal több noteszt adott el az időszakban. A tajvani gyártó ráadásul megőrizte vezető helyét az európai (valamint közel-keleti és afrikai) piacon, 4 százaléknyi részesedéssel előzve be a HP-t. A negyedik helyet a Toshiba szerezte meg 10,7, míg az ötödiket a Lenovo foglalta le magának 8,2 százalékos piaci részesedéssel. (it.news.hu)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.