BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatalmas fogásnak bizonyult az iwiw a T-Online számára

Több mint 2 millió regisztrált tagjával, a tavalyi április végi átvétele után realizált 200 millió forintos reklámbevételével egyértelműen sikertörténetnek könyveli el a T-Online Zrt. az IWIW Kft. megvásárlását - von gyorsmérleget Simó György vezérigazgató. Így már pár éven belül megtérülhet a hivatalos közlemény szerinti 4 millió eurós (a tavaly április végi 261 forintos középárfolyamon 1 milliárd 44 millió forintos) ár, a megvétele óta belepumpált közel 100 millió forint ellenére.

Hálóhódító útjára 2005 októberében indult el a toldozott-foldozott régit felváltó, a befektetett programozói munkát is beleértve több tízmillió forintból kifejlesztett, hálózati üzletmenetre is alkalmassá tett iwiw (Internet Who is Who). A cég tavalyi mérlege szerint az új verzió alig három hónap alatt 5 millió forint reklámbevételt hozott az időközben egymással egyre feszültebb viszonyban lévő tulajdonosok konyhájára. A csillogó-villogóra polírozott, és a korábbinál jobban is működő oldal új regisztrációinak száma exponenciális növekedésnek indult, 2006 elejére elérte a háromszázezret, márciusra pedig a félmilliót. A brutális növekedésben rejlő - és az IWIW-alapítók által sem titkolt - üzleti lehetőséget megszagolva ekkor már egyre több komoly szándékú vevő óhajtotta megkaparintani a céget, köztük a Sanoma Budapest Zrt. és az Index Zrt. mellett a Lepp Gyula (Kóka János gazdasági miniszter sógora) által gründolt magánbefektetői konzorcium is. Szintén az elsők között volt a T-Online, amely akkor még csak pár millió forint értékben, szerverekkel szponzorálta a webhelyet, cserébe a nyitó oldalra kitett céglogójáért.

Bár a többlépcsős vétellel a T-Online fölöttébb jó üzletet kötött, a HVG értesülései szerint a többi vevőjelölt nem adott volna a cégért 4 millió eurót. A magyar piacon magasnak számító ár az akvizíció időpontjában regisztrált tagokra vetítve 6 eurót jelentett. Összehasonlításképp: a nemzetközi netvilág legnépszerűbb kapcsolatépítő portálja, a MySpace regisztrált felhasználói darabonként 37 eurót (összesen 425 millió eurónak megfelelő dollárt) értek Rupert Murdoch médiavállalatának, a News Corporationnek 2005-ben. De még regisztrált felhasználónként 6 euróval számolva is megháromszorozta egy év alatt az értékét az immár 2 millió tagú iwiw.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.