BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Néha nézem a Balázs vagy a Mónika Showt, ha ölik egymást" - Felületesen tévézünk

Az egyre élesebb konkurenciaharcról és a különböző márkaépítési szokásokról szólt három kereskedelmi csatorna képviselőjének szerdai vitája az idei Media Hungary-n.

A beszélgetést előtt és alatt a Média Hungary résztvevői egy média főiskolások által készített nem reprezentatív összeállítást tekinthettek meg több részletben arról, hogy az utca embere mennyire ismeri az egyes csatornák műsorait, arculatait, meghatározó színeit és a műsorvezetőket.

Az arculatot nem feltétlenül színek határozzák meg. A színek csak részei, egyik eszköze az arculat kialakításának – állította Hámori Barbara, a Viasat3 programigazgatója.

A csatorna arculatát egységesen alakították ki egész Európában, Svédországban ugyanúgy, mint Bulgáriában. Ez persze nem jelenti azt, hogy ugyanazok a műsorok minden országban sikeresek tudnak lenni, de az arculat mindig ugyanazt a célcsoportot célozza meg. Hisz manapság már ugyanazt a farmert hordják Tokióban mint Budapesten – tette hozzá Hámori.

Kereszty Gábor, a TV2 vezérigazgatója úgy véli, felületesen tévézünk: sokszor csak háttértevékenység, mely egyre inkább így van az internet terjedése miatt. Azonban a napi átlag 4 óra tévézéssel még mindig az élmezőnyben van a magyar műsorfogyasztó.

Általános tévénézési szokás, hogy a néző hazamegy és benyomja a kedvenc csatornájának számát; 40% az RTL Klubot, míg 28% a TV2-t választja. Persze vannak tudatos műsorválasztók is, de ez elenyésző hányada a tévézőknek.

Egy reprezentatív kutatásban az RTL Klub esetében a Barátok közt vezetne mint legismertebb műsor, míg a TV2 esetében a Tények. Tehát az emberek az egyik csatornát szórakoztatónak, míg a másik kereskedelmi adót (sajnos?) talán informatívabb, tájékoztató csatornának tekintik.

Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója szerint egy arculatváltás során hosszú idő kell ahhoz, hogy a nézők befogadják és tudatosodjon bennük a váltás. Ehhez egy év kevés. Az RTL Klub folyamatosan dolgozik az arculat megújításán és amikor elég érett az ötlet, akkor elkezdi használni. Folyamatos megújulás nélkül ugyanis nincs fejlődés, de az RTL Klub elég következetes volt az arculatának alkalmazásában. G.G.

Néhány megkérdezett válasza:

„Nem szeretem az RTL-t meg a TV2-t, mert a filmeket mindig megosszák reklámokkal.”

„Szinte már fejből tudom, mit akarok nézni.”

„Néha nézem a Balázs vagy Mónika Showt, ha az emberek ölik benne egymást.”

„Színes tévém van, de nem tudom felsorolni az RTL színeit.”

„RTL-nél Széles István híradós.”

3 legnagyobb kereskedelmi csatorna: „Sió-csatorna, Sukovica ...”

„Szinte már fejből tudom, mit akarok nézni.”

„Néha nézem a Balázs vagy Mónika Showt, ha az emberek ölik benne egymást.”

„Színes tévém van, de nem tudom felsorolni az RTL színeit.”

„RTL-nél Széles István híradós.”

3 legnagyobb kereskedelmi csatorna: „Sió-csatorna, Sukovica ...” -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.