BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szárnyaló régiós piac

Kelet-Közép-Európában 2006-ban is a digitális fényképezőgép volt az egyik legkapósabb termék. A térségben tavaly eladottak száma megközelítette a hétmilliót, ez 23 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest – derül ki az IDC legutóbbi felméréséből. A minden korábbinál erősebb árverseny miatt a szállítók bevétele négy százalékkal, 1,65 milliárd dollárra csökkent.

Az IDC szakértői szerint az alacsonyabb árkategóriákban tavaly több mint duplájára nőtt az eladott készülékek száma, és ezzel párhuzamosan az öt megapixel felbontású eszközök helyett a hat megapixeles gépek kerültek a népszerűségi lista csúcsára.

Az árnyomás különösen Magyarországon volt érezhető az elmúlt évben. Míg a darabszámos értékesítés 18 százalékos bővüléssel meghaladta a 300 ezret, a dollárban számított árbevétel a tavalyelőtti 63,4 millió dolláros szinten stagnált.

Még egyetlen szállító sem szerzett egyértelműen domináns pozíciót a digitális fényképezőgépek magyarországi piacán. Bár 2006-ban a három legnagyobb szereplő (Canon, Olympus, Kodak, ) eladásai adták darabszámban a piac 48 százalékát, az első tíz szállító közül kilenc helyezése megváltozott az előző évi besoroláshoz képest, ez azt mutatja, hogy a cégek az idén még jócskán tudnak javítani a pozíciójukon. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.