Az amerikai piackutató IDC szerint az idei lesz az első olyan év a magyar PC-piac történetében, amikor több hordozható számítógépet értékesítenek, mint asztali PC-t.
Az IDC negyedéves PC felméréseiből kiderül, hogy 2006 III. negyedévétől kezdve a hordozható számítógépek eladásai rendre meghaladják az asztali modellekét. A mobilitás dinamikus előretörését jelzi, hogy míg a magyarországi asztali számítógép-eladások 2007. első felében közel 20 százalékkal csökkentek, addig a notebook-ok forgalma másfélszeresére emelkedett a tavalyi év hasonló időszakához képest.
Az asztali PC-k csökkenő áraik és növekvő teljesítményük ellenére sem képesek tartani a versenyt mobil gépekkel: az idén az első félévében a 200 ezer eladott számítógépből már közel 120 ezer notebook volt. Az IDC szerint a hordozható gépeladások dinamikus növekedése részben annak köszönhető, hogy a kis- és közepes cégek számára nagyon fontos a mobilitás. Ezek a cégek ugyanis azzal is igyekeznek növelni hatékonyságukat, hogy egyre intenzívebben használják ki a mobil munkavégzés nyújtotta előnyöket. Az IDC szerint a nagyvállalati szegmensben is megfigyelhető az előretörés, költségtakarékossági okokból ugyanis egyre preferáltabb a távmunka. A mobil szélessávú szolgáltatások terjedése és a mobilszolgáltatók kapcsolódó előfizetési akciói szintén segítik a notebook-eladásokat, sőt, amint a vezeték nélküli internet-hozzáférés ára eléri a vezetékesét, további erős keresleti hullámra lehet számítani.
A vezeték nélküli helyi hálózatok terjedése is serkentőleg hat a mobilitásra, mivel a munkahelyen belüli rugalmasabb munkavégzés mellett a bevezetési és bővítési költségei is kisebbek a vezetékes LAN-nál. Az IDC felmérése szerint a gazdasági megszorítások ellenére nő az otthoni felhasználók száma. Ennek legfőbb oka az, hogy a PC gyártók és a nagy áruházláncok versenye erős árletörő hatású, aminek köszönhetően a hordozható gépek átlagára az elmúlt egy év során mintegy 10 százalékkal csökkent. Az otthoni felhasználókra jellemző, hogy leginkább az olcsó modelleket keresik, és az áruházak aktuális akciói erősen befolyásolják döntéseiket.
A notebook-ok vásárlása mellett szól az is, hogy teljesítményük mára versenyképes az asztali számítógépekével, sőt a háztartásokban már egyfajta státus-szimbólumnak is számít. Az IDC előrejelzése szerint a notebook piacon továbbra is folytatódik a dinamikus áresés. Az eladott darabszám átlagos éves növekedési üteme meghaladja a 12 százalékot, és 2011-re várhatóan már évi fél millió notebook talál gazdára a magyar piacon. A bővülést a növekvő teljesítmény, a tovább csökkenő árak, valamint a vállalati és az otthoni szegmensben egyaránt erősödő mobilitás iránti igény fogja hajtani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.