BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy érdekes hír az LCD-piacról

Az eladási adatok szerint a Sony nem szerepel jól a lapos televíziók piacán. A cég nem is gyártott saját LCD-t, most viszont a Sharppal közösen indítanak egy új képernyő gyártó üzemet.

A Sony eddig a Samsungtól vásárolt paneleket építette be saját LCD képernyőibe, most viszont változik a helyzet: a japán óriáscég több mint 900 millió dolláros befektetést tervez a Sharppal együtt az LCD-gyártó kapacitások fejlesztésére. A Sharp eddig is gyártott saját LCD-t, a globális piacon azonban egyelőre küzdenie kell a Samsunggal. Elemzők szerint a két vállalat összefogása mindkét fél számára hasznos: a Sony biztosíthatja a maga számára a megfelelő mennyiséget a laposképernyők gyártásához, a befektetés pedig csökkenti az erős versenyben lévő Sharp terheit.

Az LCD képernyők terén intenzív verseny folyik a gyártók között. Friss felmérések szerint a Sony pozíciói megerősödtek, de továbbra is a Samsung a világelső. A Sharp ugyan komoly sikereket ér el az Aquos névre hallgató képernyőivel Japánban, de világszerte még nem sikerült megvalósítani az áttörést. Korábban a Toshiba jelentette be: társulna a Sharppal, a Sonyval kötendő megállapodás hatására azonban a vállalat eladta LCD-gyártó részlegét egy a Matsushita érdekeltségébe tartozó konszernnek. Ez utóbbi a Panasonic termékek előállításán kívül a Hitachit is ellátja LCD-kkel.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.