BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mi a sláger a magyar nyugdíjasoknál? "Rákaptak" a netre

2007-ben 650 ezer új internet-használóval bővült a világhálót rendszeresen böngészők köre a felnőtt (15+) lakosságban a Szonda Ipsos és a GfK Hungária Nemzeti MédiaAnalízis kutatása szerint.

2006. II. félévében 2,276,000, 2007. II. félévében 2,926,000 fő internetezett havonta legalább egyszer.

Az internethez hozzáférők száma nem nőtt ilyen mértékben. 2007. második félévében 3,7 millióan rendelkeztek valamilyen módon hozzáféréssel a világhálóhoz, míg 2006 hasonló időszakában még 3,2 millió felnőttről volt elmondható ugyanez.
 
Ebből az is következik, hogy az internet-hozzáférések kihasználtsága megnőtt: míg 2006-ban a hozzáférőknek csak 71%-a internetezett legalább havonta, addig ez a mutató múlt év második felére 79%-ra emelkedett.
 
Jelentős változás történt az otthoni hozzáférések tekintetében is. 2006-ban még a felnőtt népesség 21%-a rendelkezett otthoni hozzáféréssel, amely szám 1 év alatt közel 800 ezerrel nőtt. 2007. második félévében már 30%-nak, több mint 2,5 millió felnőttnek (2.564.000) volt lehetősége otthonról használni az internetet, ami 42%-os növekedést jelent. Az otthon hozzáférők 84%-a esetében az előfizetés egyértelműen szélessávú hozzáférésként definiálható (xDSL vagy kábeltelevíziós) kapcsolatra  vonatkozik.
 
Az internetezőket korcsoportok szerint vizsgálva legnagyobb
mértékben a 60 évnél idősebb netezők száma nőtt, 70%-ot meghaladó mértékben, de így is csak 100 ezer ilyen korú internetezőről beszélhetünk, ami a korcsoportnak mindössze 5%-a. A legnagyobb számbeli növekedés a 18-29 és a 30-39 éves internetezők körében volt mérhető, ezek a csoportok megközelítőleg 200-200 ezer új belépővel bővültek 2007 folyamán. Az internet-használat legnagyobb mértékben továbbra is a legfiatalabbakat jellemzi, a 15-17 évesek 76%-a internetezik legalább havi rendszerességgel.
 
A Szonda Ipsos és a GfK Hungária által végzett Nemzeti MédiaAnalízis kutatás keretében évente több mint 31 ezer személyes interjú készül a 15 évnél idősebb népesség részletes médiahasználati szokásairól.
 
Az elemzésbe bevont féléves adatbázisok hat hónap adatfelvételének aggregált adatait tartalmazzák

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.