BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Omnia vincit iPhone!?

A kínálati bőség egy ideje már mind magasabbra emelte az elektronikai kütyük iránti ingerküszöbünket. Még azok is, akik a mobiltelefonjaikat nem az elhasználódás, hanem a technikai újdonságok alapján cserélik, talán két-három éve kérdezték meg utoljára, mikor jön már ki a Nokia új Communicatorral. Pedig ha jól számolunk, márkánként is évente legalább 30-40-féle új készülék jelenik meg a piacon, s mindig van köztük csúcskategóriás modell, amellyel a gyártók többnyire a telefonos fényképezés pixel- vagy a mobilos zenetárolás gigabyte-versenyébe szállnak be.

És akkor jött – na nem a Tenkes kapitánya, hanem – az iPhone, amely felkavarta az állóvizet a mobilkészülék-piacon; tegyük hozzá, nemcsak újszerű formájával. Miközben mi magunk már felednénk a hiánygazdaság fogalmát, a gyártó Apple éppen ellenkező irányba halad, az értékesítést korlátok között tartó stratégiája főként a hozzánk hasonló kisebb piacokat érinti.

Így is lehet mesterséges hiányérzetet kelteni és keresletet generálni, ahogy az amerikai cég és – legyünk őszinték – a sajtó is teszi a lassan már „ikonná szentelődő” telefonnal. Az Apple e hónapban lezajlott fejlesztői konferenciájának első napján az online hírgyárosok komolyan versengtek azért, kinek a weboldalán jelenhet meg legelőször, hogy a cégvezér Steve Jobs végre bejelentette az érintőképernyős készülék régóta beharangozott legújabb verzióját.

A versenyszellem az iPhone kapcsán azonban nemcsak a médiát érintette meg, hanem a konkurens gyártók egy részét is. A Samsung például egy héttel előbbre hozta annak megszellőztetését, hogy maga is hamarosan előáll hasonló dizájnú és egyes műszaki jellemzőkben nagyobb tudású – Omnia névre keresztelt – készülékével. Eladását sem korlátozza semmilyen újsütetű üzleti modellel, kizárólagos értékesítési joggal, hanem marad a hagyományos formánál: ha megvette, hadd vigye...

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.