A MÁV Zrt. a leghatározottabban visszautasít, és hangulatkeltésként értékel minden olyan állítást, amely megkérdőjelezi a vasúti közlekedésre vonatkozó szigorú utasításrendszert. A magyar vasúti közlekedés szabályozásában nincsenek hézagok, annak szigorú és következetes betartása kizárja a balesetek lehetőségét. A MÁV következetesen felépített szigorú szabályozása kiáll minden próbát, és megfelelő alapot teremt a hazai vasúti közlekedés maximális biztonságához. A magyar vasút vezetése azon van, hogy e szabályokat valamennyi vasutas maradéktalanul betartsa.
A MÁV vasúti közlekedésre vonatkozó utasításai szigorú hatósági engedélyeztetés alapján, az illetékes közlekedési hatóság folyamatos ellenőrzése mellett érvényesülnek, és teljes egészében megfelelnek a nemzetközi normáknak. A vasúti utasítások egymásra épülő rendelkezései pontosan és szigorúan szabályozzák, hogy az egyes beosztásokban szolgálatot teljesítő vasutasoknak, így a mozdonyvezetőknek, adott forgalmi helyzetben milyen előírt feladataik vannak, mit és hogyan tehetnek, ha valamely műszaki berendezés nem működik. A MÁV utasításrendszerei a legszélesebb körben szabályozzák azokat az eseteket, amikor egy vonatnak a normálistól eltérően kell közlekednie.
Az úgynevezett F.1 számú utasítás tartalmazza azon jelzéseket, amelyek szabályozzák a vonatok közlekedését. Az F.2 számú forgalmi utasítás minden közlekedési helyzetre pontos szabályokat ír elő mind az állomási, mind a vonatszemélyzet részére. Külön szabályozás vonatkozik azokra a helyzetekre, amikor biztosítóberendezés vagy annak bizonyos elemei meghibásodnak. Ezek szigorúan meghatározzák, hogy ilyenkor hogyan kell a vasúti közlekedést biztosítani a maximális biztonság szem előtt tartásával. Az utasítások egyértelműek, és betartásukkal nem fordulhat elő baleset.
A mozdonyvezetők részére az E.1 számú „Utasítás a vontatójármű személyzet részére” tartalmazza azokat a szabályokat, amelyeket a mozdonyvezetőknek egy adott forgalmi helyzetben be kell tartaniuk. Így egyebek között pontosan rögzíti azt is, hogy milyen eljárást kell követni abban az esetben, ha a vasúti pálya biztosítóberendezései nem működnek vagy az utasításoknak megfelelően ki kell iktatni egy berendezést: előírás a 15 km/h sebesség maradéktalan és szigorú betartása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.