BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Öregség? Kérjük a "turbó generáció" segítségét!

Nem érdemes "haverkodni", vagy lekezelően kommunikálni a fiatalokkal – ez Magyar Fogyasztó 18- konferencia egyik tanulsága. A 600 ezres ifjú vásárlói réteg klasszikus polgári értékeket képvisel.

A körülbelül 600 ezresre tehető magyar tinik serege a klasszikus polgári értékeket sokkal mélyebben hordozza magában, mint a környező országok fiataljai, valószínűleg ennek is köszönhető, hogy szüleiktől és barátaiktól várják nehéz helyzetben az útmutatást − derült ki a Magyar Fogyasztó 18- konferencián.

Az eseményt a Magyar Fogyasztó Platform (MFP) szervezte október elsején, Budapesten a Magyar Telekom Székházban azzal a céllal, hogy kiderítse, milyen marketing eszközökkel érdemes megcélozni a fiatalokat. Mint azt az esemény szervezője korábban elmondta, a piac résztvevői nem teljesen értik a fiatalok nyelvét.

Érdekes adatokra derült fény az előadásokban: kiderült, hogy a kamaszok 25 százaléka látja úgy: nem tud beilleszkedni közvetlen környezetébe mindamellett, hogy erős benne a megfelelni akarás. Bár úgy tűnhet, hogy folyton a interneten lógnak, még így is ők olvasnak a legtöbbet a teljes népességhez viszonyítva. Nagyon magas közöttük az önmagukat depresszívnek vallók arány, amiben talán közrejátszik az is, hogy a magyar fiataloknak van a legkevesebb valós és a legtöbb on-line ismerőse.

A konferencián egy középiskolás osztály is részt vett. A jelenlévő fiatalok szerint nagyon kevés reklám szólítja meg közvetlenül őket és annak se szeretnének a hatása alá kerülni, mivel "a jó fogyasztó az, akire nem hat a reklám". Bár elzárkóznak a reklámok hatása elől, jártasak a márkák világában, tudják melyik cég kinek és hogyan kommunikál.

Az ellenállás és lázadás tökéletesen normális ebben a korban. Alapvetően nem a felnőtteket szeretnék bosszantani tetteikkel – derült ki Steigervald Krisztián (GfK Hungária Piackutató Intézet) előadásából –, agyuk ebben a korban még fejlődésben van, az empátia képessége például csak 20 éves korra alakul ki.

Az előadók egyetértettek abban, hogy néhány dolgot figyelembe kell venni a fiatalokkal történő kommunikáció során. Nem érdemes "haverkodni", vagy lekezelően kommunikálni feléjük. Ha pedig túl öregnek érezzük magunkat ahhoz, hogy autentikusan tudjunk hozzájuk szólni, ne féljünk segítséget kérni ettől a nagyon nyitott és rendkívül kritikus "turbó" generációtól.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.