BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A világhálóról a karácsonyfa alá

A magyar internetezők több mint fele vásárolt vagy tervez vásárlást karácsonyra online boltban. A legnépszerűbb helyek a hazai webáruházak, a legkeresettebb ajándékok a könyvek, mozifilmek és elektronikai cikkek. Az átlagköltés a vásárlók nagy részénél meglepően magas – derüli ki a D-Link közleményéből.

A Millward Brown által végzett felmérés szerint az internetezők 52 százaléka vásárolt vagy akar vásárolni karácsonyi ajándékot valamelyik netboltból az ünnepre. Ez az arány magasabb a Nyugat- és Közép-Magyarországon élőknél, és ami a legérdekesebb, hogy ma már a középkorúak körében a legnépszerűbb az ajándékok online megvétele. A vásárlók 39 százaléka választja az aukciós oldalakat (Tesz-Vesz, Vatera), és ott a magyar eladókat. Meglepő, hogy az online módon beszerző férfiak fele vásárol ezeken a site-okon, míg a nőknek a harmada sem. A külföldi webáruházak és aukciós oldalak csupán 8, illetve 5 százalékos aránnyal szerepelnek.

Az online boltokban vásárolt slágerajándékok közé tartoznak a könyvek és a mozifilmek, ezeket a vevők 54 százaléka választja szeretteinek. Egyharmaduk lepi meg a családtagjait hardverrel vagy szoftverrel, játékokat a vevők több mint a negyede szerez be netes üzletből. Egyformán népszerűek a ruhaneműk, a kozmetikumok és a zenei CD-k. Ezek az ajándékok 21 százalékos arányt képviselnek. Szerepelnek még az online vásárolt ajándékok között háztartási és sporteszközök, digitális kamerák, MP3- és MP4-lejátszók is.

A karácsonyi ajándékot online áruházban vásárlók több mint fele 7000–20 000 forint közötti összeget költ el webboltban vagy aukciós oldalakon. Alul-, illetve felülköltés a megkérdezetteknek csupán a 3 százalékára vonatkozik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.