Az Európai Uniós országból származó repülőtéri szakemberek rendelkeznek az EU-ban általánosan kötelező szakmai háttérrel, elméleti és gyakorlati felkészültséggel. Az új utasbiztonsági ellenőrök a szükséges egészségügyi vizsgálaton is átestek és magyar kollégáik felügyelete mellett megkezdték a munkát.
Ezzel elhárult az akadály annak útjából, hogy a 38 új utasbiztonsági ellenőr megkezdje a gyakorlatot, mint a Budapest Airport alkalmazottai. Az Európai Unión belüli szabad munkavállalás szabályai rájuk is egyformán érvényesek, addig folytatják munkájukat Ferihegyen, amíg azt a repülőtéren kialakult helyzet indokolttá teszi.
Ráadásul a légiközlekedésben évtizedek óta nemzetközi szabványok vonatkoznak a szakmai képesítések megszerzésére a pilóták szakszolgálati engedélyétől kezdve a légiirányítókon át egészen a repülőgép szerelők minősítéséig. Minden olyan állítás, hogy a Budapest Airport „sztrájktörőket” alkalmazna alaptalan. A magyar törvények nem tiltják, hogy a munkáltató újabb dolgozókat vegyen fel – ez egyébként egyike a sztrájkolók követelésének.
A ferihegyi repülőtér működőképességének megőrzése nyilvánvaló felelőssége a Budapest Airportnak. Mind az utasok, mind a légitársaságok érdekei azt indokolják, hogy tovább ne maradhasson fenn Ferihegyen a jelenlegi, Magyarországhoz méltatlan állapot. Az elhúzódó sztrájk súlyos károkat okoz nemcsak az utasoknak, a légitársaságoknak és a repülőtér üzemeltetőjének, hanem az egész magyar idegenforgalomnak. Ezért a Budapest Airport mindent megtesz a repülőtér működésének helyreállítása érdekében, az utasok gyors és biztonságos kiszolgálásáért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.