BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Krízisben fellendül

Aligha akadt a gazdaságnak olyan szegmense, amelyet az utóbbi hónapok válsága ne érintett volna, így többen arra számítottak, hogy az online kereskedelem sem lesz kivétel. Úgy tűnik azonban, hogy az elmúlt időszak tapasztalatai rácáfoltak erre: az e-kereskedelem egyre nagyobb teret hódít a jelenlegi globális válság közepette.

A fogyasztók a hagyományostól az alternatív csatornák felé mozdulnak el, ennek hátterében egyrészt az húzódik meg, hogy itt jóval bővebb választékot találnak, kényelmesen keresgélhetnek, s nem utolsósorban a jó minőségű termékekhez olcsóbban juthatnak hozzá.

Ez a tendencia tapasztalható Olaszországban is, ahol az online vásárlásra egyébként csak nemrégiben „kaptak rá”. A vevők zöme nem csekély időt szán arra, hogy megtalálja a legjobb minőség-ár arányt, jóval körültekintőbben vásárol, mint korábban, szem előtt tartva az akciókat, a szezonális leárazásokat. A vevői igények változását látva a piaci szereplők is kénytelenek voltak lépni, és ez komoly versenyhez vezetett.

Európa egyik legnagyobb internetes kereskedelmi portálja, a francia Kelkoo SA – amely ár-összehasonlító elektronikus vásárlási, valamint a legjobb ajánlatot kiemelő kereskedelmi internetes kereső szolgáltatást nyújt – eddigi tapasztalata szerint a honlapra látogató olaszok közel 84 százaléka rendszeres vevőnek számít – ezt az internetes vásárlásoknál megspórolható összeggel magyarázza. Ez pedig nem csekély, az eddigi összesítések alapján több mint 47 százalékos megtakarítás érhető el az online módon megvehető portékáknál. A prímet egyébként az elektronikus és távközlési termékek viszik a tranzakcióknál, míg a dobogó második fokán az utazáshoz kötődő vásárlások szerepelnek (repülőjegy, szálloda, autóbérlés, nyaralási programok), ezeket a szabadidő eltöltéséhez köthető könyvek, CD-k, DVD-k követik a sorban. A fizetési módot illetően a legtöbben a hitelkártyát preferálják, míg érdekes módon a második legnépszerűbbnek az utánvéttel történő fizetés számít, amely megelőzi a PayPalt is.

A hasonló jellegű e-kereskedelmi portálok közül az ePrice.it – amely kizárólag elektronikai termékeket árusít – is jóval több megkeresést regisztrált az elmúlt hónapokban az előző év azonos időszakához képest, s az elkövetkező hetekben az érdeklődés megugrásával számol a karácsony közeledte miatt.

Hasonló tapasztalatokról számolt be a Saldiprivati.it site is, amelynek palettáján a nagy márkák lelhetők fel, a ruházati cikkektől kezdve a lakásberendezési tárgyakon át az egyéb kiegészítő termékekig, akár 70 százalékos diszkont mellett. Az érdeklődés növekedését ők is azzal magyarázzák, hogy a minőség-ár arányt manapság jobban figyelembe veszik a magánszemélyek, különösen a karácsonyi ajándék megvásárlásakor. A vevőért pedig láthatólag mindent megtesznek az online portálok, az ékszerek eladására specializálódott Gioie.it például „egyet fizet kettőt kap” akciót hirdetett az ünnepek előtt.

Farkas Barbara-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.