A fogyasztók a hagyományostól az alternatív csatornák felé mozdulnak el, ennek hátterében egyrészt az húzódik meg, hogy itt jóval bővebb választékot találnak, kényelmesen keresgélhetnek, s nem utolsósorban a jó minőségű termékekhez olcsóbban juthatnak hozzá.
Ez a tendencia tapasztalható Olaszországban is, ahol az online vásárlásra egyébként csak nemrégiben „kaptak rá”. A vevők zöme nem csekély időt szán arra, hogy megtalálja a legjobb minőség-ár arányt, jóval körültekintőbben vásárol, mint korábban, szem előtt tartva az akciókat, a szezonális leárazásokat. A vevői igények változását látva a piaci szereplők is kénytelenek voltak lépni, és ez komoly versenyhez vezetett.
Európa egyik legnagyobb internetes kereskedelmi portálja, a francia Kelkoo SA – amely ár-összehasonlító elektronikus vásárlási, valamint a legjobb ajánlatot kiemelő kereskedelmi internetes kereső szolgáltatást nyújt – eddigi tapasztalata szerint a honlapra látogató olaszok közel 84 százaléka rendszeres vevőnek számít – ezt az internetes vásárlásoknál megspórolható összeggel magyarázza. Ez pedig nem csekély, az eddigi összesítések alapján több mint 47 százalékos megtakarítás érhető el az online módon megvehető portékáknál. A prímet egyébként az elektronikus és távközlési termékek viszik a tranzakcióknál, míg a dobogó második fokán az utazáshoz kötődő vásárlások szerepelnek (repülőjegy, szálloda, autóbérlés, nyaralási programok), ezeket a szabadidő eltöltéséhez köthető könyvek, CD-k, DVD-k követik a sorban. A fizetési módot illetően a legtöbben a hitelkártyát preferálják, míg érdekes módon a második legnépszerűbbnek az utánvéttel történő fizetés számít, amely megelőzi a PayPalt is.
A hasonló jellegű e-kereskedelmi portálok közül az ePrice.it – amely kizárólag elektronikai termékeket árusít – is jóval több megkeresést regisztrált az elmúlt hónapokban az előző év azonos időszakához képest, s az elkövetkező hetekben az érdeklődés megugrásával számol a karácsony közeledte miatt.
Hasonló tapasztalatokról számolt be a Saldiprivati.it site is, amelynek palettáján a nagy márkák lelhetők fel, a ruházati cikkektől kezdve a lakásberendezési tárgyakon át az egyéb kiegészítő termékekig, akár 70 százalékos diszkont mellett. Az érdeklődés növekedését ők is azzal magyarázzák, hogy a minőség-ár arányt manapság jobban figyelembe veszik a magánszemélyek, különösen a karácsonyi ajándék megvásárlásakor. A vevőért pedig láthatólag mindent megtesznek az online portálok, az ékszerek eladására specializálódott Gioie.it például „egyet fizet kettőt kap” akciót hirdetett az ünnepek előtt.
Farkas Barbara-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.