BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az okos telefonoké a jövő

Húsz százalékkal nőhet az okos telefonok értékesítése az idén, miközben a teljes mobiltelefon-piac négy százalékkal zsugorodik – áll a Gartner piackutató cég frissen ismertetett elemzésében. „Az okos telefonok értékesítésének burjánzása várható az alacsonyabb árkategóriájú modellek megjelenésének köszönhetően. Ennek következtében azt várjuk, hogy az idei 175 millió eladott készülék után jövőre 250 millió találhat gazdára. Ez nem kevesebb mint 43 százalékos emelkedést jelentene” – jelezte Anshul Gupta, a Gartner vezető elemzője.

Az okos telefonokat eddig a mobiltelefon-piac prémium szegmensébe sorolták a gyártók, és ennek megfelelően alakult az intelligens készülékek iránt támasztott kereslet is: a luxustermékekhez hasonlóan ezt a szegmenst sem viselte meg annyira a válság, mint a mobiltelefon-piac más területeit. Azonban a következő néhány hónapban több gyártó vezet be új modelleket a piacra, így az átalakulhat.

Az új modellektől azt várják a szakértők, hogy kitöltik a sztenderd szolgáltatásokat nyújtó készülékek és az okos telefonok közötti árrést, ezzel lehetővé téve, hogy a sokkal magasabb szolgáltatási színvonalat nyújtó készülékek tömegtermékekké váljanak. Az új termékek között megtalálható a szegmensben régóta jelen lévő gyártók friss készülékei mellett néhány új belépő okos telefonja is.

A mobilszolgáltatók már most is megpróbálják mérsékelni az intelligens készülékek árát: jellemző, hogy az okos telefonok értékesítése során magas árengedményeket adnak, mivel az intelligens készülékek által nyújtott lehetőségek használata során az előfizetők adatkapcsolt szolgáltatásokat vesznek igénybe, ez segíti, hogy a társaságok növeljék bevételeiket. Azonban ez a bevételi forrás már elapadóban van, mivel egyre többen vesznek igénybe átalánydíjas internetelérést. Az elemzők szerint az új modellek lényegesen alacsonyabb árkategóriásak lesznek, így tovább erősíthetik a versenyt.

Szakértők szerint olyan új szereplők léphetnek a piacra, amelyekkel számolniuk kell a jelenlegi gyártóknak: a két aspiráns a világ második, illetve harmadik legnagyobb számítógépgyártójaként számon tartott Acer és Dell. A tajvani gyár nagy ambíciókkal kezdi meg a piac meghódítását: öt éven belül ott szeretne lenni az öt legnagyobb értékesített mennyiséggel rendelkező gyártó között. A Gartner szakértői úgy vélik, a fokozódó árverseny jól jöhet a Google Android nevű, mobiltelefonokra kifejlesztett operációs rendszerének, mivel ez ingyen áll a gyártók rendelkezésére, szemben a többi megoldással. VG

Vélemény

T-Mobile. Az elmúlt fél évben ügyfélkörünkben két számjegyű ütemben nőtt az okos telefonok iránti kereslet, igaz, a bázis egyelőre nem túl magas Magyarországon – mondja Langsteiner Marianne marketingigazgató.

Az operátorok szolgáltatásportfóliója most jutott el abba a fázisba, hogy generálja is erre az igényt. Az egyik slágertermék az iPhone volt, a visszajelzések alapján aki ilyen készüléket vesz, 97 százalékban levelezésre és internetezésre is használja, és ezzel többletjövedelmet termel a szolgáltatónak.

Pannon. Egyelőre nem tapasztalunk erőteljes növekedést az okostelefon-eladásainkban, de az elmondható, hogy ilyen típusú készüléket ma már nemcsak az üzleti ügyfélkör vásárol. Úgy látjuk, hogy a válság az előfizetőket racionalizálásra ösztönzi, és mobiltelefonjaikat csak akkor újítják meg, amikor ténylegesen szükségük van a cserére. Öszszességében azonban elmondható, hogy az első féléves készülékeladásaink megfeleltek előzetes várakozásainknak – áll a cég sajtóigazgatóságától kapott véleményben.

Vodafone. A pénzügyi válság miatt az ügyfelek inkább elhalasztják a telefoncserét, ha mégis szükségét érzik a váltásnak, inkább az olcsóbb készülékeket keresik – emeli ki Uzoni Balázs, a mobilszolgáltató ügyfélkapcsolati igazgatója. Megfigyelhető ugyanakkor, hogy az előfizetők egyre kevésbé vállalnak be kétéves hűségnyilatkozatot. Sőt az is egyre gyakrabban fordul elő, hogy csere helyett inkább a szolgáltatás díjából nyújtott kedvezményt igénylik – teszi hozzá.

Az operátorok szolgáltatásportfóliója most jutott el abba a fázisba, hogy generálja is erre az igényt. Az egyik slágertermék az iPhone volt, a visszajelzések alapján aki ilyen készüléket vesz, 97 százalékban levelezésre és internetezésre is használja, és ezzel többletjövedelmet termel a szolgáltatónak.

Pannon. Egyelőre nem tapasztalunk erőteljes növekedést az okostelefon-eladásainkban, de az elmondható, hogy ilyen típusú készüléket ma már nemcsak az üzleti ügyfélkör vásárol. Úgy látjuk, hogy a válság az előfizetőket racionalizálásra ösztönzi, és mobiltelefonjaikat csak akkor újítják meg, amikor ténylegesen szükségük van a cserére. Öszszességében azonban elmondható, hogy az első féléves készülékeladásaink megfeleltek előzetes várakozásainknak – áll a cég sajtóigazgatóságától kapott véleményben.

Vodafone. A pénzügyi válság miatt az ügyfelek inkább elhalasztják a telefoncserét, ha mégis szükségét érzik a váltásnak, inkább az olcsóbb készülékeket keresik – emeli ki Uzoni Balázs, a mobilszolgáltató ügyfélkapcsolati igazgatója. Megfigyelhető ugyanakkor, hogy az előfizetők egyre kevésbé vállalnak be kétéves hűségnyilatkozatot. Sőt az is egyre gyakrabban fordul elő, hogy csere helyett inkább a szolgáltatás díjából nyújtott kedvezményt igénylik – teszi hozzá.-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.