BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Digitális reklámtábla

A digitalizáció egyre újabb területeket talál magának, eljött az elektronikus hirdetőtáblák alkalmazásának az ideje is. A legfrissebb előrejelzések szerint öt év alatt megháromszorozódik a digitális reklámtáblák száma a világon.

A vásárlók egyre inkább az üzletekben döntik el, mit is szeretnének vásárolni. Az iSuppli amerikai piackutató legfrissebb előrejelzése szerint 2013-ban már legalább 2,5 millió ilyen hirdetőfelületet vásárolnak globálisan az értékesítéssel foglalkozó vállalkozások, szemben a 2008-ban regisztrált 758 ezer darabbal. Egy másik amerikai piackutató, az ABI Research szerint 2009-ben a világ meghatározó kiskereskedelmi piacán, az Egyesült Államokban legalább 30 százalékkal nő a kereslet a technológiai megoldás iránt. A digitális médiarendszereknek (DMS) is nevezett eszközök használata Nyugat-Európában is követi az USA-beli trendeket, a kelet-európai terjeszkedés pedig vélhetően 2010-től vesz nagyobb lendületet.


A kereskedelem is ráérzett a lehetőségre, válság idején még fontosabb kérdés, hogyan szerezzenek újabb és újabb vevőket a cégek – vélik a piackutató elemzői. Mivel a termékek gyorsan változnak, az újabb és újabb jellemzők aktív kommunikációja létkérdés az értékesítőhelyeknek, ráadásul az elektronikus hirdetőtáblák többségénél a tartalmak helyben vagy éppen távkapcsolatban is módosíthatók. A vevők valós idejű eléréséhez a televízió és a nyomtatott média nem alkalmas és meglehetősen drága – hangsúlyozzák a szakértők. Ez magukat a hirdetőket is arra ösztönzi, hogy célközönségüket a mai kornak megfelelő eszközökkel érjék el, így maximalizálva befektetéseik megtérülését, ennek reményében a piackutató várakozásai szerint a piac szereplői talán könnyebben bevállalják a technológiaváltás kezdeti költségeit.

Magyarországon is növekszik az igény az ilyen megoldások iránt – véli az Onlinet csoport. A társaság tapasztalatai szerint a hazai DMS-piac még gyerekcipőben jár, azonban jól látszik, hogy sokan szeretnék növelni bolton belüli marketingtevékenységük hatékonyságát. Ezért a technológia terjedése várhatóan nemcsak a bérelhető reklámfelületeken erősödik, hanem a saját üzletek kirakataiban és beltereiben is megjelennek a digitális hirdetőfelületek.


Hogyan működnek? A bankokban, benzinkutaknál, postán, elektronikai áruházakban és számos más helyen már a hazai közönség is gyakran találkozhat azokkal a képernyőkkel, amelyeken filmek, reklámok, szövegek vagy képi információk peregnek. A hagyományos módon – videóról vagy DVD-ről – lejátszott tartalomhoz képest a DMS-rend-

szerek lelke a mesterséges intelligencia, amelynek révén a megfelelő pillanatban a megfelelő tartalom jeleníthető meg. Ha például egy bankba belépve az ügyfél a hitelügyintézéshez kér sorszámot, azt követően a pénzintézet hitelekkel kapcsolatos információi jelennek meg a képernyőkön. Szakértők szerint a DMS-rendszerekkel vetített, állandóan változó mozgóképek, információk sokkal figyelemfelkeltőbbek a hagyományos állóképnél vagy az egyszerű nyomtatott szövegnél.

Munkatársunktól-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.