BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Divatba jött a kulturális turizmus

Habár vélhetően kifejezetten kevesen vannak azok, akik egy-egy – a mostani, budapestihez hasonló – kiállítás miatt kerekednek fel, felmérések szerint a kulturális turizmus az elmúlt évtized egyik legjelentősebb turisztikai trendjévé vált. A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) adatai szerint az európai utazások 20 százalékában a helyi kultúra megismerésének a vágya a fő motiváció, emellett az európai utazók 60 százaléka érdeklődik a kulturális értékek iránt akkor is, ha nem ez az utazásának fő célja. Az European Travel Monitor 2008-as kutatása szerint az európaiak külföldi vakációinak 19 százaléka történt körutazás, 15 százaléka városlátogatás, két százaléka pedig rendezvénylátogatás (fesztivál, koncert, kiállítás) céljából.

A szegmensben rejlő lehetőségeket felismerve a Magyar Turizmus (MT) Zrt. a Kulturális Turizmus Évének kiáltotta ki 2009-et. A kampányév kimondott célja a kulturális imázs építése mellett Magyarország kulturális turisztikai kínálatának a bemutatása és az erre épülő turizmus élénkítése, a belföldi vendégéjszakaszám növelése volt. Az idei kampányév előtt az MT piac- és országtanulmányt is készíttetett, hogy felmérje a hazai kulturális turizmus jellemzőit. A tanulmányból kiderült, hogy a felmérésben megkérdezettek közel 46 százaléka vett részt egy- vagy többnapos, kifejezetten kulturális célú belföldi utazáson, 16 százalékuk pedig – bár elsődlegesen nem ezért utazott el – valamilyen ehhez kapcsolódó tevékenységet is végzett, felkeresett valamilyen kulturális látnivalót.

A kulturális célú utak során az utazók elsősorban az épített örökséget keresik fel. A nem kulturális célúak során zömmel inkább az élményjelleg dominált. NM

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.