BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átszervezés az MTelekomnál

Újabb állomásához érkezett a Magyar Telekomnál (MT) két és fél éve indított átszervezés. A céges és kormányzati megrendelőkkel foglalkozó T-Systems üzletágban a legnagyobb ügyfeleknek szóló távközlési és informatikai ajánlatok értékesítése januártól egykapussá válik, s a teljes portfólió átkerül az MT-ből az egyik leányvállalatába, a KFKI-ba – tudtuk meg Papp Istvántól, az MT vállalati üzletágának vezérigazgató-helyettesétől. Jogi értelemben a KFKI viszonteladói státusba kerül, az MT nevében köt majd szerződést az ügyfelekkel.

A céges üzletágon belül először a távközlésben valósították meg a vezetékes és a mobilszolgáltatások integrációját, de már akkor előrevetítették, a távközlést is mielőbb össze akarják vonni az informatikával – mondta a szakember, hozzátéve: a konvergenciáról szól ma sok minden ezen a területen.

„Ennek az átalakulásnak érkeztünk el egy olyan állomásához, amikor szervezetileg is integráljuk a távközlést és az informatikát, a működés már eddig is többnyire integrált volt” – hangsúlyozta Papp István. Ez a megközelítés jellemzi a nagy nemzetközi versenytársaknál megfigyelhető trendeket is. A Magyar Telekom már nemcsak hálózati szolgáltatóként akar megjelenni a piacon, hanem olyan területeken is, mint az IT- és az üzleti folyamatok kiszervezése, vagy a szoftverek szolgáltatásként történő nyújtása.

A mostani váltással mintegy 1700 nagy ügyfél – a cégeken kívül kormányzati, önkormányzati, oktatási intézmények – kerül át a leányvállalat gondozásába. A lépés megmozgatja a csoporton belüli szakemberállományt is, a Magyar Telekomban ezzel a területtel foglalkozó mintegy száz munkatárs átkerül a jelenleg hatszáz főt foglalkoztató KFKI-hoz.

Papp István a váltás indoka közé sorolja még, hogy az infokommunikációs piacon zajló folyamatokat egyre inkább az informatika vezérli majd, tehát az ott meglévő szakértelem mindenképpen felértékelődik. Úgy véli, a Magyar Telekom csoport esetében ez a kompetencia a KFKI-ban található meg. A vezérigazgató-helyettes szerint az ügyfelek visszajelzései is ennek a lépésnek a szükségességét igazolják vissza. Mint mondja: egy eredendően informatikai profilú cégnek, mint amilyen a már említett leányvállalat, jobban elhiszik, képes integrált infokommunikációs szolgáltatást nyújtani, mint a távközlésből jövőknek.

Ami a további átalakulást illeti, Papp István szerint a termékfejlesztés területén is hasonló változásokra lesz szükség a következő egy-másfél évben. A háttértámogatást nyújtó területek átalakítására is sort kerítenek majd, ennek a részleteit azonban még nem dolgozták ki.

A vállalati üzletág árbevételének jelentős része ma még ugyan a távközlési szolgáltatásokból jön, de aránya a következő két-három évben fokozatosan csökken, míg az informatikáé növekszik – a válság a folyamatot felgyorsította. A mostani lépés üzleti hasznával kapcsolatban megjegyzi: „Azt nem tudjuk megmondani, hány ügyfél veszi igénybe a komplett infokomszolgáltatást, de az már látszik, hogy az integrált outsourcingból származó bevételeink az idén is 22 százalékkal nőhetnek a tavalyi 37 százalékos bővülés után. Az üzletág egészének az árbevétele jövőre várhatóan másfél-két százalékkal emelkedik.”

A Magyar Telekomnál zajló változásokra van már példa más nemzetközi távközlési nagyvállalatnál is, idesorolható a holland KPN, illetve a Belgacom – mindkét társaság kiszervezte a nagyvállalati értékesítést. A jelentős átalakulásban lévő német anyavállalat, a Deutsche Telekom is meghagyta külön egységként az ottani T-Systemset – vont párhuzamot Papp István. Az időzítéssel kapcsolatban megjegyezte: az így szerzett versenyelőnyük maximum 18-24 hónapig élhet, a piac többi szereplője is előbb-utóbb ebbe az irányba mozdul el, s létrehoz a Magyar Telekomhoz hasonló integrált szolgáltatókat.

Vélemény

Kászonyi Péter, a KFKI Zrt. vezérigazgatója. A Magyar Telekom legnagyobb ügyfeleinek sem lesz ismeretlen a KFKI, mert többségük informatikai oldalon már eddig is a megrendelőnk volt. Magyarországon több olyan bank és nagyvállalat van, amely outsourcing formában már ma is teljes körű infokommunikációs szolgáltatást kap a Telekom csoporttól.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.