Alapvetően optimisták a síutakat kínáló utazási irodák, ugyanis a megkérdezett társaságok többségénél úgy nyilatkoztak, hogy bár érződik a gazdasági válság hatása, ennek ellenére jobban indult az ősz, mint amire a nyári visszaesések alapján számítani lehetett – derül ki a sítv által a HóShow-n végzett felmérésből.
A kiállítás alatt, illetve a megelőző néhány hétben az a tendencia volt megfigyelhető, hogy a vendégek nagyjából ugyanannyit szeretnének síelésre költeni az idén, mint egy évvel ezelőtt. Mivel az árak az előző szezonhoz képest a legtöbb irodánál néhány százalékkal emelkedtek – főleg a forint árfolyamváltozásai miatt –, így reálértékben valamivel kevesebb pénzt szán a téli vakációra egy átlagos magyar család, mint egy éve. A spórolásnak, a takarékoskodásnak több jelét is látják az utazási irodák képviselői: az egyéni utazók egyre inkább a közeli síterepeket keresik, az egyhetes téli vakációk helyett a többség csak 3-5 napos utakra vállalkozik, sok esetben pedig olyan is előfordul, hogy kisebb és így kedvezőbb árfekvésű síterepet választanak.
Várhatóan mégis az olcsóbb kategóriákban lesz nagyobb a visszaesés, hiszen azok közül, akik eddig ilyen helyekre jártak, most sokan olyan anyagi helyzetbe kerültek, hogy nem engedhetik meg maguknak a síelést. A felső és felső középkategóriában kevésbé lehet érezni a gazdasági válság hatásait – állapítja meg a kutatás. „Pozitívnak mondható, hogy a tél jól indult, de az majd csak később derül ki, hogy a családok végül pontosan mit engedhetnek meg maguknak, mennyit tudnak költeni a síelésre” – véli Benefi Zsolt, a CarTour értékesítési igazgatója. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.