BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tűrjük vagy tiltjuk?

Magyarországon az aktív internetezők 90 százaléka elolvassa az érdekes tárgyú jóváhagyott e-mail reklámüzeneteket, a személyes megszólítás nem mindig jelent előnyt – többek között ez derül ki a KutatóCentrum első E-mail marketing jelentéséből.

A több mint tízezer hazai internetező megkérdezésén alapuló iparági felmérés az általános e-mail használati szokások mellett többek között az online nyereményjátékokban való részvételi hajlandóságot, a reklámüzenetek olvasási szokásait, valamint az ingyenes e-mail szolgáltatók ismertségét vizsgálta. „A kutatás célja, hogy támpontot adjon a cégeknek az e-mail kampányok hatékony tervezéséhez és kivitelezéséhez.

Mivel az ilyen típusú kampányok esetében a rendszeresen, legalább kéthetente e-mailezők jelentik a bázist, ezért az elemzés során ezt a csoportot vizsgáltuk” – jegyezte meg a felmérés kapcsán Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletág-igazgatója. „Az aktív, hetente többször internetezők négyötöde tartozik ebbe a csoportba.” Az e-mailezők ritkán változtatják a mindennapok során elsődlegesen használt fő e-mail címüket. „A felmérésből kiderült, hogy egy-két év alatt a fő e-mail címeknek csak az egytizede évül el, az emberek háromnegyede jellemzően a fő elektronikus levelezési címét adja meg feliratkozáskor, ezért is fontos a rendszeres adatbázis-karbantartás, hiszen a sikeres e-mail marketingkampányoknak ez a lelke” – emelte ki Fialka Krisztina, a Maxima online direkt marketingrendszer vezetője.

A rendszeres e-mail használóknak csupán 10 százaléka nem kap napi rendszerességgel jóváhagyott és 20 százaléka kéretlen reklámüzenetet, emellett az elektronikus postaládákban átlagosan a jóváhagyott üzenetek aránya a magasabb. Az engedélyezett reklámlevelekkel szembeni viselkedés egyébként pozitívnak értékelhető. Az emberek 90 százaléka egyetért azzal az állítással, hogy ha a levél tárgy megjelölése felkelti az érdeklődését, elolvassa az üzenetet, s csupán 9 százalék töröl olvasatlanul minden reklámlevelet. „A felmérés is igazolja, hogy a válaszadási arányt nagymértékben befolyásolja az üzenet tárgya, a feladó, valamint az első néhány sor” – emelte ki Fialka Krisztina. „Ezek azok a kritikus pontok, ahol eldől, sikerült-e felkelteni az olvasók érdeklődését” – tette hozzá a szakember.

Az aktív internetezők nyitottak a nyereményjátékokra is, négyötödük többször is játszott már, minden második pedig minden lehetőséget megragad erre, és csupán 5 százalék nyilatkozott úgy, hogy soha nem próbálná ki. Az online nyereményjátékok esetében általában optimisták vagyunk: a rendszeres e-mail használók 57 százaléka nyilatkozta azt, hisz a nyerés esélyében. Regisztrációkor egyébként a játékosok 82 százaléka minden esetben a valós adatait írja be.

Munkatársunktól-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.