BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A mobil a kor köldökzsinórja

Tendencia. Meglepőnek tűnhet, de Olaszországban az általános iskola második osztályát a diákok egyharmada már mobiltelefonnal a zsebében kezdi el. Ez aligha a saját döntésük – vélhetően jobban örültek volna egy labdának vagy egy Barbie babának a születésnapjukra –, ám a szülők nem csekély része úgy véli, ez a legjobb ajándék. A legfrissebb felmérések szerint a mobilok növekvő száma az aggódásra vezethető vissza, mondván, a szülők a készülék segítségével mindig tudhatják, merre jár a gyermekük. Az eredmény meghökkentő: a harmadik osztályosok esetében már 90 százalékos a penetráció, és az ötéveseknek közel 30 százaléka hord a nyakában mobilt. Igaz, ezek a csöppségek aligha tudják pontosan, mire is való a készülék, inkább úgy vélik, ezzel ők is a „nagyokhoz” tartozhatnak. Persze a nagyobbak sem SMS-ezésre használják a telefont, szinte kizárólag biztonsági okból telefonálnak, például ha baj van, vagy tudatni szeretnék a szüleikkel, merre járnak, illetve, hová jöjjön értük a családi autó.

A mobilt tehát akár a legújabb kor „köldökzsinórjának” is nevezhetnénk, amely a függést és nem az önállósodást erősíti – hívják fel a figyelmet kutatók. Fordulat azonban aligha várható ezen a téren, a szülők feltehetőleg továbbra is a mobiltársaságok komoly „szponzorai” lesznek, a gyerekek pedig úgy nőnek fel, hogy a készülék életük nélkülözhetetlen részévé válik.

Lemaradásban a tanárok Az olasz tanárok nem állnak különösebben jól a technológiai jártasságukat illetően: tízből heten ugyan meglehetősen gyakran használják a számítógépüket, ám a tudásukat tekintve így is komoly hiányosságok tapasztalhatók, különösen, hogy többségük a gyermekétől vagy autodidakta módon tanulta meg a készülék kezelését. A világhálón ugyan elboldogulnak, ám például a notebookot már összekeverik a Facebookkal, az Outlookról úgy gondolják, olyan kifejezés, amelyet a fiatalok a divattal kapcsolatban használnak, míg a hard disk esetükben nem más, mint egy acélipari csoport. A tanárok többsége információszerzéshez használja a világhálót, illetve, hogy ellenőrizze elektronikus leveleit, az olasz oktatók közel fele azonban a közösségi hálózatokat is látogatja, egyharmaduk pedig ezen keresztül tartja a kapcsolatot a kollégáival. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.