A világhálót a magyarok főként elektronikus levelezésre, hírek olvasására, információgyűjtésre használják, és feltörekvőben van a közösségi oldalak rendszeres látogatása is. Világszintű összevetésben azonban nálunk még nagyon alulreprezentált a pénzügyek intézése, az e-bankolás, valamint a tényleges online vásárlás az interneten – ezt állapítja meg a Wall Street Journal Europe megbízásából a GfK Custom Research és a GfK Association által készített, az internetes hozzáférést Európában és az Egyesült Államokban feltérképező felmérés. A kiadással járó internetes tevékenységek népszerűségéről szólva a nyugat-európaiaknak viszont már 12-16 százaléka használja rendszeresen a világhálót pénzügyei intézésére, vagy vásárol online kereskedőktől, illetve aukciókon. A kelet-közép-európai régió átlaga is magasabb, mint a magyar térségbeli internetezőké, már 4-8 százalékuk használja ezekre a világhálót, szemben a hazai 1-5 százalékkal.
A vizsgált két földrajzi régióban a felhasználók 80 százaléka szeretne ingyenesen hozzáférni a világhálós tartalmakhoz, egyharmaduk mindezt úgy, hogy a böngészést még véletlenül se zavarja meg hirdetés, a többiek az ingyenesség fejében elviselnék a reklámokat is. Ezzel szemben a kelet-közép-európai térségben – így Magyarországon is – a többség reklámmentes és ingyenes tartalmakat szeretne, ráadásul nálunk a világhálót használóknak mindössze a 7 százaléka lenne hajlandó fizetni az internetes tartalmakért. Ugyanez a mutató a világhálót magáncélra használó európaiak és amerikaiak átlagában 13 százalék, az említett kör 8 százaléka fizetne a reklámmentes tartalomért, 5 százalékuk pedig még akkor is hajlandó lenne pénzt adni érte, ha az oldalakon hirdetések is megjelennének.
A felmérés kapcsán általánosságban elmondható: a megkérdezettek egyharmada naponta egy-két órát használja az internetet magáncélra, 26 százalékuk kevesebb mint napi egy órát, 25 százalékuk pedig nem mindennap. A fennmaradó csoportba tartoznak azok a felhasználók, akik naponta legalább három órát szörfölnek a neten.
A témához kapcsolódik a Cisco Systems e héten nyilvánosságra hozott legújabb kutatása a világ széles sávú internethálózatában zajló forgalomról. A felmérés rámutat: az átlagos széles sávú kapcsolatok forgalmának több mint egyharmada videoszolgáltatások, közösségi oldalak és csoportmunka-alkalmazások igénybevételéből származik.
Egy átlagos széles sávú lakossági előfizető 11,4 gigabyte adatforgalmat generál havonta. Ez naponta körülbelül 3000 szöveges e-mail, 100 MP3-fájl vagy 360, csak szöveget tartalmazó elektronikus könyv letöltésének felel meg internetkapcsolatonként. A széles sávú hálózatok kihasználtsága világszerte az esti csúcsidőszak alatt a legnagyobb. Ez általában este kilenc órától hajnali egy óráig tart. A televíziós főműsoridő ezzel szemben általában este hétkor kezdődik és tizenegykor ér véget a világ legtöbb országában. A csúcsidőszak alatt az adatforgalom 20 százalékkal nő meg az átlagos órákhoz képest. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.