BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Webes infógyűjtésben jók vagyunk

A világhálót a magyarok főként elektronikus levelezésre, hírek olvasására, információgyűjtésre használják, és feltörekvőben van a közösségi oldalak rendszeres látogatása is. Világszintű összevetésben azonban nálunk még nagyon alulreprezentált a pénzügyek intézése, az e-bankolás, valamint a tényleges online vásárlás az interneten – ezt állapítja meg a Wall Street Journal Europe megbízásából a GfK Custom Research és a GfK Association által készített, az internetes hozzáférést Európában és az Egyesült Államokban feltérképező felmérés. A kiadással járó internetes tevékenységek népszerűségéről szólva a nyugat-európaiaknak viszont már 12-16 százaléka használja rendszeresen a világhálót pénzügyei intézésére, vagy vásárol online kereskedőktől, illetve aukciókon. A kelet-közép-európai régió átlaga is magasabb, mint a magyar térségbeli internetezőké, már 4-8 százalékuk használja ezekre a világhálót, szemben a hazai 1-5 százalékkal.

A vizsgált két földrajzi régióban a felhasználók 80 százaléka szeretne ingyenesen hozzáférni a világhálós tartalmakhoz, egyharmaduk mindezt úgy, hogy a böngészést még véletlenül se zavarja meg hirdetés, a többiek az ingyenesség fejében elviselnék a reklámokat is. Ezzel szemben a kelet-közép-európai térségben – így Magyarországon is – a többség reklámmentes és ingyenes tartalmakat szeretne, ráadásul nálunk a világhálót használóknak mindössze a 7 százaléka lenne hajlandó fizetni az internetes tartalmakért. Ugyanez a mutató a világhálót magáncélra használó európaiak és amerikaiak átlagában 13 százalék, az említett kör 8 százaléka fizetne a reklámmentes tartalomért, 5 százalékuk pedig még akkor is hajlandó lenne pénzt adni érte, ha az oldalakon hirdetések is megjelennének.

A felmérés kapcsán általánosságban elmondható: a megkérdezettek egyharmada naponta egy-két órát használja az internetet magáncélra, 26 százalékuk kevesebb mint napi egy órát, 25 százalékuk pedig nem mindennap. A fennmaradó csoportba tartoznak azok a felhasználók, akik naponta legalább három órát szörfölnek a neten.

A témához kapcsolódik a Cisco Systems e héten nyilvánosságra hozott legújabb kutatása a világ széles sávú internethálózatában zajló forgalomról. A felmérés rámutat: az átlagos széles sávú kapcsolatok forgalmának több mint egyharmada videoszolgáltatások, közösségi oldalak és csoportmunka-alkalmazások igénybevételéből származik.

Egy átlagos széles sávú lakossági előfizető 11,4 gigabyte adatforgalmat generál havonta. Ez naponta körülbelül 3000 szöveges e-mail, 100 MP3-fájl vagy 360, csak szöveget tartalmazó elektronikus könyv letöltésének felel meg internetkapcsolatonként. A széles sávú hálózatok kihasználtsága világszerte az esti csúcsidőszak alatt a legnagyobb. Ez általában este kilenc órától hajnali egy óráig tart. A televíziós főműsoridő ezzel szemben általában este hétkor kezdődik és tizenegykor ér véget a világ legtöbb országában. A csúcsidőszak alatt az adatforgalom 20 százalékkal nő meg az átlagos órákhoz képest. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.