BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fekete évet zártak a hotelek

Tavaly novemberben is – ahogy az első tíz hónap mindegyikében – kisebb volt a vendégforgalom a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, mint egy évvel korábban – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal frissen ismertetett felméréséből. A szálláshely-szolgáltatási piacot 2008 vége óta visszaesés jellemzi, a várt trendforduló még nem következett be.

A múlt év első tizenegy hónapjában 2,988 millió külföldi vendég 8,588 millió vendégéjszakát töltött el a kereskedelmi szálláshelyeken, a látogatók és az éjszakák száma egyformán 10 százalékkal csökkent 2008 azonos időszakához képest. A Németországból, Lengyelországból, Olaszországból, Romániából, Hollandiából és Franciaországból érkezők esetében 1–15 százalékos visszaesés volt megfigyelhető a vendégéjszakák számában, Nagy-Britannia és az Egyesült Államok tekintetében jelentősebb, 23–24 százalékos volt a csökkenés. Hét küldő ország – Szlovákia, Csehország, Kína, Izrael, Ausztria, Finnország, Svájc –, valamint a kis súlyt képviselő afrikai államok esetében bővült a vendégforgalom.

Ami a belföldiek számát illeti, a szálláshelyek 3,611 millió vendéget és 8,785 millió belföldi vendégéjszakát jelentettek, a látogatók és az éjszakák száma egyaránt 7 százalékkal csökkent.

A KSH tájékoztatása szerint a kereskedelmi szálláshelyek öszszesen 208 milliárd forint bruttó árbevételt értek el január–novemberben, ezen belül a szállásdíjbevétel 120 milliárd forint volt. Az összes bevétel folyó áron tizedével csökkent az egy évvel korábbi értékhez képest. VG

Erdei János

A Magyar Szállodaszövetség elnöke

„A nemzetközi turizmus 2009-es visszaesése nem csak Magyarországra jellemző – a tengerparti országok is komoly, két számjegyű csökkenésekről számoltak és számolnak be. A magyarországi szállodákban a külföldi vendégek és vendégéjszakák számának zuhanását némileg szépítette a belföldi csökkenés lényegesen kisebb mértéke. A novemberi adatok azonban rémisztők, mert a szakma azt várta, hogy a 2008. október–novemberi válsághónapokhoz képest tavaly a csökkenés mértéke már jóval kisebb lesz. Ehhez képest a belföldi szállodai vendégek száma 13,5, a belföldi vendégéjszakáké 15,4 százalékkal zuhant.”

Klemm Balázs

A Service 4 You szállodaüzemeltető tulajdonos-igazgatója

„A budapesti szállodák tekintetében alá tudom támasztani a KSH által a vendégforgalomban mért 10 százalékos visszaesést, azonban a rendezvénypiac ennél nagyobb csökkenést könyvelhetett el. A szállodaipar a kiutat a belső turizmus fejlesztésében találhatja meg. A vendégeknek olyan különlegességeket – programokat és szolgáltatásokat – kell nyújtani, amelyek a szállodákat vonzóbbá tehetik. Emellett a hagyományosan gyenge országmarketinget kellene most még inkább erősíteni, mert hazánk vonzereje még mindig elmarad a várt szinttől, az államnak több forrást kellene biztosítania a Magyar Turizmus Zrt.-nek erre a célra.”

A Magyar Szállodaszövetség elnöke

„A nemzetközi turizmus 2009-es visszaesése nem csak Magyarországra jellemző – a tengerparti országok is komoly, két számjegyű csökkenésekről számoltak és számolnak be. A magyarországi szállodákban a külföldi vendégek és vendégéjszakák számának zuhanását némileg szépítette a belföldi csökkenés lényegesen kisebb mértéke. A novemberi adatok azonban rémisztők, mert a szakma azt várta, hogy a 2008. október–novemberi válsághónapokhoz képest tavaly a csökkenés mértéke már jóval kisebb lesz. Ehhez képest a belföldi szállodai vendégek száma 13,5, a belföldi vendégéjszakáké 15,4 százalékkal zuhant.”

Klemm Balázs

A Service 4 You szállodaüzemeltető tulajdonos-igazgatója

„A budapesti szállodák tekintetében alá tudom támasztani a KSH által a vendégforgalomban mért 10 százalékos visszaesést, azonban a rendezvénypiac ennél nagyobb csökkenést könyvelhetett el. A szállodaipar a kiutat a belső turizmus fejlesztésében találhatja meg. A vendégeknek olyan különlegességeket – programokat és szolgáltatásokat – kell nyújtani, amelyek a szállodákat vonzóbbá tehetik. Emellett a hagyományosan gyenge országmarketinget kellene most még inkább erősíteni, mert hazánk vonzereje még mindig elmarad a várt szinttől, az államnak több forrást kellene biztosítania a Magyar Turizmus Zrt.-nek erre a célra.”-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.