A 2008-as 4,75 milliárd eurós eredményt követően a Volkswagen 2009-ben mindössze 960 millió eurós nettó profitról számolt be. A 80 százalékos profitzuhanás az elemzőket is meglepte, akik 1,01 milliárd eurós eredményt vártak a vállalattól - jelenti a Bloomberg.
A csoport eladásai 1,1 százalékkal növekedtek 2009-ben, az Audinál tapasztalt veszteségeket a Volkswagen és a Skoda márkák sikere ellensúlyozta. A Commerzbank elemzője szerint a Volkswagen vásárlások minősége megszenvedte a válságot, a kicsi, olcsó autók lettek a főszereplők. A német konszern tavaly 6,29 millió gépkocsit gyártott.
Az Audi eladásai 5,4 százalékkal, a Seaté 8,6 százalékkal csökkentek. Viszont 7,8 százalékkal több Volkswagen és 1,4 százalékkal több Skoda fogyott tavaly.
A konszern 2018-ig 10 millió fölé emelné a legyártott autók számát, idén pedig 60 új, illetve felújított modellt mutatna be és növelné piaci részesedését 2010-ben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.