BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre színesebb az LCD-paletta

A LED-es háttérvilágítás bevezetése után a japán Sharp új pixeltechnológiájával új fejezetet nyit a lapos televíziók piacán. A képpontok hagyományos három színből álló szerkezete (RGB – piros, zöld, kék) a cég legújabb fejlesztése nyomán kiegészült egy negyedik színnel, a sárgával (RGBY).

Az év elején a Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai vásáron bemutatott technológia lényege, hogy minden egyes képponthoz hozzáadja a sárgát is a pixeleket hagyományosan alkotó vörös, zöld és kék szín mellé. Ennek eredményeként a készülék a bőr, az arany és a sárga tónusait élethűbben adja vissza.

„Az LCD televíziók iránti keresletet az innováció tartja életben. A vevők már nemcsak minél alacsonyabb árakat akarnak, hanem a lehető legjobb képminőséget és egyre újabb technológiákat várnak el a gyártóktól – véli Szaszaoka Hirosi, a Sharp Electronics Europe vezérigazgatója.

A DisplaySearch szerint tavaly a válság ellenére 50 százalékkal nőtt az LCD televíziók iránti kereslet, ez világszerte 140 millió készülék eladását jelentette. Az előrejelzések szerint az idén további 20 százalékos növekedés várható. A LED-es háttér-világítású LCD tévék iránti kereslet pedig globálisan több mint megnégyszereződik, meghaladja a 18 milliót.

A Sharp becslései szerint Európában a LED-es háttér-világítású LCD televíziók iránti kereslet 2010-ben megközelíti a 7 millió darabot a tavalyi 1,2 millió után. Európában a cég az idén több mint 600 ezer olyan készülék eladására számít, amelyeket a már említett RGBY technológiával szerelnek. Ezek első darabjai már a jövő hónapban megjelennek Európában. A japán cég, és a világ negyedik legnagyobb LCD-tévé-előállítójának számít, az európai piacot Lengyelországból látja el, az ottani üzem másfél éve indult. A helyszínválasztást a nagy belső piac, a felajánlott befektetési kedvezmény indokolta. Egyes források szerint a régiós beruházási tervek esetében a Sharp azért nem választotta volna Magyarországot, mert az egyik legnagyobb konkurensének számító Samsungnak már van nálunk ugyancsak az európai piacra termelő üzeme. A japán márka az elmúlt egy év során megduplázta részesedését a magyarországi tévékészülék-piacon, de ez a mutató is messze van még a cég várakozásaitól – nyilatkozta a közelmúltban lapunknak Szaszaoka Hirosi. A távol-keleti márka 2008-ban még 2,4 százalékos részesedése 2009-re 5,8-re futott fel; egyes képernyőméretekben már 10 százalékot meghaladó a részesedése. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.