BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Épül a hazai digitális középosztály

A hazai internetezők fele már legalább hetente tölt le és oszt meg másokkal különböző online tartalmakat, egyötödük kimondottan hálófüggő, és már alig van olyan, aki ne lenne tagja valamelyik közösségi oldalnak – állapította meg első digitálismédia-kutatásában az Információs Társadalom és Hálózatkutató Központ.

A UPC megbízásából készült felmérés szerint a hazai lakosság körében az internethasználat napi tevékenységnek számít, a netezők főleg e-maileznek, online híreket olvasnak, zenét hallgatnak és információt cserélnek. Minden második internetező már rendszeresen vesz igénybe online banki szolgáltatásokat, és egyharmaduk a számláit is a weben keresztül fizeti ki. Ehhez képest meglehetősen alulreprezentált azoknak az aránya akik már a hivatalos – adóbevallási vagy más ügyfélkapus – ügyeiket is az interneten intézik.

A közösségi oldalakat használók kétharmada már több helyre is regisztrált. A legnépszerűbb ilyen portál a magyar Iwiw, de gyorsan bővül a MyVIP és a Facebook hazai tábora is.

Ami a technológiát illeti, a legtöbben még vezetékes megoldással – kábelen vagy ADSL-en keresztül – csatlakoznak a világhálóra. A tanulmány figyelemre méltónak ítéli, hogy a felhasználók több mint 16 százaléka már 15 MBit/s-nél nagyobb sávszélességű hozzáféréssel rendelkezik.

Az aktív internetezők egyben aktív tévézők is: utóbbira is legalább napi 2,5 órát szánnak. Nagy tábort képeznek azok, akik rögzítik is a tévéadásokat, többségük még videomagnót használ, de már növekszik a digitális médiaboxot alkalmazók aránya, az adásokat rögzítők közül minden ötödik él ezzel a módszerrel. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.