BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Híd az IT és a menedzsment közötti kommunikációban

Az informatikai terület működését átlátni gyakran kihívást jelent a vállalatvezető számára. A folyamatos karbantartás, frissítés és modernizálás feneketlen pénznyelőnek tűnik, pedig a nem megfelelően működő IT eszközök, például egy szerverleállás, jelentős anyagi veszteséget is okozhatnak a cégnek. Az Epicor IT szolgáltatásmenedzsment szoftvere, az ITSM megoldást ígér a problémára - olvasható a cég lapunkhoz eljuttatott közleményében.

Az informatikai szolgáltatások hatékony menedzseléséhez az IT vezető és a pénzügyi döntéshozó együttműködésére van szükség, akik azonban ellentétes érdekek mentén működnek: az egyik jellemzően költeni szeretne, hiszen munkája modernebb felszereltség mellett válik könnyebbé, a másik pedig húzná a nadrágszíjat, hogy – különösen a mostanihoz hasonló ínséges időben – jobb számok kerülhessenek a kimutatások soraiba. A racionális döntések meghozatalához tehát a vezetőnek objektív módon feldolgozható információra és átlátható folyamatokra van szüksége. Fontos visszajelzés lehet számára az informatikai csoport, rendszergazda vagy éppen külsős IT cég szolgáltatásának színvonala is. Ez utóbbihoz azonban nehéz jó mérőszámot találni, hiszen az IT munkatársakat akkor emlegetik a legtöbbet, amikor már baj van, ami általában a kollégák elégedetlenségével is jár. A rendszergazdák emellett ma már igen összetett feladatkörrel rendelkeznek: a szoftver, hardver, hálózat nyilvántartástól a kapcsolódó szolgáltatásokon át a pénzügyi elszámolásig sok minden az ő feladatuk.

Ezekhez a kihívásokhoz nyújt segítséget az Epicor vállalat ITSM, azaz IT szolgáltatás menedzsment (service management) rendszere. A szoftver automatizál, rendszerez, mérhetővé tesz és ez által transzparenssé teszi az IT folyamatokat. Az IT szolgáltatás menedzsment célja tehát a technológiai stabilitás és az „üzemszünetek” minimalizálása.

„A rendszerben az eszközök és szolgáltatások költsége pontosan rendelkezésünkre áll, tehát a vezetők könnyebben dönthetnek a szolgáltatás lemondásáról, megtartásáról vagy épp kiszervezésről. Ez racionális költségcsökkentést tesz lehetővé, és nem feltétlen elvonásról, hanem optimalizálásról beszélünk.” – mutatja be az ITSM egyik előnyét Gaál György, az Epicor Magyarország vezető tanácsadója. Emellett a rendszergazdák munkáját is könnyíti egy olyan rendszer, amely felgyorsítja a belső folyamatokat, miközben visszakövethetővé és mérhetővé is teszi azokat. Ez mintegy 20-25% munkaidő csökkenéssel és gyorsabb átfutással jár. „Az ITSM ajánlható az „egy-rendszergazdás”, 50 géppel (illetve mobil, nyomtató, fénymásoló, szerver, egyéb eszközzel) rendelkező cégeknek, de képes akár több 10.000 alkalmazott, vagy több száz rendszergazda kiszolgálására is.” – teszi hozzá Gaál György.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.