BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Komplex szolgáltatás egy kézből

ICT-Szolgáltatás. A jelenlegi gazdasági helyzetben először fordul elő, hogy az ICT-outsourcing piac mérete meghaladja az IT-támogatási és installációs szolgáltatások piacának a méretét – áll az IDC felmérésében. Az ICT-outsourcing nem más, mint a telekommunikációs és informatikai szolgáltatások biztosítására, rendszerek, infrastruktúrák működtetésére vonatkozó, hosszú távú együttműködés. Az infokommunikációs piac növekedésének fő motorja 2009-ben a kiszervezés volt a rendszerintegráció és az IT-alkalmazási tanácsadást és testreszabást megelőzve.

„Az ICT-értékesítési igazgatóságot a Magyar Telekom a komplex IT- és telekommunikációs szolgáltatásokat is tartalmazó projektek értékesítésének a támogatására hozta létre a KFKI-n belül, mert az üzemeltetési és outsourcingtevékenységek részarányának növelését kiemelten fontos stratégiai célnak tekinti” – mondta lapunknak a KFKI Rendszerintegrációs Zrt. ICT-értékesítési igazgatója. Agárdi György szerint az IT- és telekommunikációs infrastruktúra napjainkban jelentősebb innováció híján gyártói megkülönböztetőket nélkülöző (commodity) termékké válik. A speciális szakmai felkészültségű munkaerővel standardizált folyamatok és minőségi garanciák mellett IT- és telekommunikációs infrastruktúrán nyújtott üzemeltetési szolgáltatások alkalmasak piaci megkülönböztető kompetenciák kifejlesztésére.

A Magyar Telekom csoport mind volumenében, mind pedig az üzemeltetett eszközök számában Magyarországon a legjelentősebbek közé tartozó ICT-outsourcing szerződéssel rendelkezik. Az üzemeltetett LAN/WAN portok, végfelhasználói eszközök, IP-telefonok száma külön-külön is meghaladja a 10 000-es nagyságrendet. A piackutatások alapján 2010-ben az ICT-outsourcing területén 5 százalékos növekedés várható, a 2009-es 10 százalékos növekedést követően.

Az ICT-szolgáltatások 2009-es adatai szerint a leggyorsabban növekvő szegmens a pénzügyi szektor volt, míg az államigazgatásban a költségvetési megszorítások miatt 5 százalékos piacszűkülés volt.

A Magyar Telekom csoport saját és leányvállalati (KFKI, IQSYS) kompetenciáira alapozva teljes körű, a nagyvállalati működés teljes körét lefedő (infrastruktúra, adatbázis, alkalmazás) ICT-outsourcing megoldásokat kínál a nagyvállalati és kormányzati ügyfélkörének.

„A hazai üzemeltetési szolgáltatásokban piacvezető Magyar Telekom jelentős üzemeltetési gyakorlattal, kapacitással megkülönböztető üzemeltetési kompetenciákkal rendelkezik (kolokáció, hosting, szolgáltatásmenedzsment, telekommunikációs és IT-infrastruktúra-üzemeltetés, finanszírozás, integráció terén” – hangsúlyozta Agárdi György. A Magyar Telekom és a KFKI ellenőrizhetően jó referenciákkal rendelkezik több ágazatban (államigazgatás és bankok), továbbá a rendelkezésére álló erőforrások kritikus tömege és költségstruktúrája miatt versenyképes árazásra képes. Az értékesítési igazgató szerint az IT- és telekomszolgáltatások összevonásával és egy szerződésben kezelésével az ügyfelek további árelőnyt érhetnek el. Az üzemeltetési projektek keretében a Magyar Telekom mint szolgáltató jelentős IT- és telekommunikációs infrastruktúra-fejlesztési beruházásokat tud finanszírozni.

„A stratégiánk középpontjában ezeknek a képességeknek a cégcsoporton belüli konszolidációja, a szolgáltatási kultúra fejlesztése áll, amiben számítunk a nemzetközi T-csoporttal való együttműködésre is” – mondta Agárdi.

Magyarországon a legutóbbi időkben jelentős infrastruktúra-fejlesztések zajlottak le az ICT-infrastruktúra területén, bizonyos nagyvállalati, elsősorban pénzintézeti körben, amelyek az üzleti működés hatékony támogatását voltak hivatottak segíteni. A jelenleg is zajló válság azonban szükségessé tette ezen korszerű infrastruktúrák üzemeltetésének újragondolását, azok külső szolgáltatók általi átvételét és továbbüzemeltetését a pénzügyi hatékonyság növelésének érdekében.

A KFKI értékesítési igazgatója úgy véli, hogy a klasszikus outsourcing – olyan értelemben, hogy egy vállalat vagy intézmény kihelyezi az erőforrásait egy vállalkozóhoz – ugyan kevésbé elterjedt, de egyre több példa van komplex üzemeltetési szerződésekre külső vállalkozókkal. Főként olyan esetekben, amikor komplex változásokra, technológiák, infrastruktúrák komplett felújítására kerül sor. A legnagyobb növekedés a géptermi szolgáltatások piacán volt tavaly, és ennek folytatása várható az idén is. Ezt az üzletágat a cégcsoporton belül a Dataplex képviseli. A KFKI hagyományosan legerősebb az adathálózat- és telefóniaüzemeltetési szolgáltatásokban. „Az ICT-programunk ezt további megkülönböztetőkkel támogatja” – mondta Agárdi. Végül a desktopüzemeltetést említi, amely az egyik legjobban kimutatható megtérüléssel rendelkezik. Az értékesítési igazgató a KFKI-t a nagy multikkal összehasonlítva is különösen erősnek látja ezen a területen.

„A Magyar Telekom és a KFKI egyesített IT- és távközlési portfóliója lehetővé teszi, hogy komplex szolgáltatást nyújtsunk egy kézből” – hangoztatta Agárdi. Ennek előnyei ügyfeleik számára, hogy fajlagosan kevesebb a szolgáltatással kapcsolatos adminisztratív költség, a szolgáltatási értéklánc elemeire összekapcsolt szolgáltatási szintek vállalhatók, kevesebb kockázatot és költséget jelent a szolgáltatók közötti interfészek felépítése és üzemeltetése. A Magyar Telekom komplex szolgáltatásokból származó nagy üzleti volumenével alacsonyabb fajlagos költségek, így alacsonyabb fajlagos árak érhetők el. „Ma a magyar piacon a T-csoport az egyetlen olyan szállító, amely ilyen széles termékportfólió szállítására képes” – mondta a szakember.

Az erőforrások kihelyezésével különösen nagy hatékonyságnövelés, szolgáltatási minőségjavulás, ezen keresztül teljesítmény/költség ráta javítás érhető el. Ennek alapjai a hatékonyabb erőforrás-gazdálkodás, a szolgáltatónál rendelkezésre álló különleges know-how, folyamatok, innovációs kapacitás és eszközrendszer. „A T-cégcsoportban ezek az innovációs fejlesztési lehetőségek mind benne vannak” – hangsúlyozta Agárdi.

Szerződéshosszabbítások a válság alatt

„A 2009. évi gazdasági visszaesés hatására a nagyvállalatoknál az üzleti igények jelentősen változtak, általában csökkentek, és ennek a hatásait 2010-ben is érezni fogjuk” – mondta Agárdi György.

A KFKI értékesítési igazgatója több esetben is azt tapasztalta, hogy az ICT-fejlesztési igényekkel kapcsolatos korábbi feltételezések és üzleti tervek mára már nem állják meg a helyüket.

A vevők felülvizsgálják a szerződéseiket, és árengedményeket akarnak elérni. Az értékesítési igazgató szerint azok lesznek sikeresebbek, akik felvállalják a jelentősebb változásokkal járó kockázatokat, és a megtakarításokat nem csak a jelenlegi szállítóik megszorításától várják.

A Magyar Telekom ezek alapján komoly sikerként könyvelheti el a meglévő szerződések ismételt újrakötését, amelyek közül az egyik legutóbbi az Erste Bank ICT-outsourcing szerződésének meghosszabbítása.

Az Erste Bankkal kötött komplex outsourcingszerződés keretében a banki IT- és telekommunikációs infrastruktúra majd minden területére kiterjedő ICT-szolgáltatáscsomag jött létre.

A KFKI értékesítési igazgatója több esetben is azt tapasztalta, hogy az ICT-fejlesztési igényekkel kapcsolatos korábbi feltételezések és üzleti tervek mára már nem állják meg a helyüket.

A vevők felülvizsgálják a szerződéseiket, és árengedményeket akarnak elérni. Az értékesítési igazgató szerint azok lesznek sikeresebbek, akik felvállalják a jelentősebb változásokkal járó kockázatokat, és a megtakarításokat nem csak a jelenlegi szállítóik megszorításától várják.

A Magyar Telekom ezek alapján komoly sikerként könyvelheti el a meglévő szerződések ismételt újrakötését, amelyek közül az egyik legutóbbi az Erste Bank ICT-outsourcing szerződésének meghosszabbítása.

Az Erste Bankkal kötött komplex outsourcingszerződés keretében a banki IT- és telekommunikációs infrastruktúra majd minden területére kiterjedő ICT-szolgáltatáscsomag jött létre.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.