Az AdMob mobilreklámcégnek a 2009. február–2010. február közötti időszakra vonatkozó felmérése szerint egy év alatt abszolút értékben közel háromszorosára – 193 százalékkal – emelkedett az okos telefonokon lebonyolított reklámforgalma, ezzel a piaci részesedésük 48 százalékra bővült az előző évi 35-ről. Ezzel párhuzamosan a hagyományos készülékek (LG, Nokia, Samsung) részesedése csökkent: az idén a tavalyi 58 helyett már csak 35 százalékban részesülnek a teljesítményből. Az internetezésre alkalmas mobileszközök (iPod touch, Playstation, Nintendo DSi) pedig 403 százalékos növekedéssel, 17 százalékra növelték piaci részesedésüket – írja a Brainstormtech. Ami a mobilokon használt operációs rendszereket illeti, az Apple továbbra is toronymagasan vezet, 50 százalékos részesedéssel. Második a Google Android szoftvere 24 százalékkal, majd a Nokia Symbian rendszere következik 18 százalékkal.
Az IDC amerikai elemzőcég felmérése az okos telefonok elterjedését vizsgálta. Előrejelzésük szerint 2013-ban már közel 400 millió eszköz talál majd gazdára. Az átlagos éves növekedési ütem 20,9 százalékos lesz a következő három évben. Azon
a piacon, amelyet nemrég még a korán érkezők, a BlackBerry, a Symbian és a Windows Mobile uralta, az új szereplők nyílt platformmal (Android), illetve a felhasználói élményt fokozó dizájnra és menübéli navigációra (iPhone) helyezik a hangsúlyt, és ezzel vonzzák felhasználók tömegeit. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.