Európa legnagyobb autógyártója 1,73 millió gépkocsit értékesített az első negyedévben, 24,6 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. A legnagyobb, 61 százalékos növekedést Kína produkálta, ahol márciusig 457 300 autó talált gazdára, míg az amerikai piacon 37,2 százalékkal, 80 ezerre emelkedtek az értékesítések.
Európa egészét tekintve a Volkswagen csoport 13,5 százalékos növekedést produkált, de a hazai piacon mindössze 1,2 százalékot javított a konszern a roncsprémiumok megszüntetésének hatására. Ami a márkákat illeti: az első negyedévben a Volkswagen könyvelhette el a legnagyobb (27 százalék) emelkedést, második helyen az Audi, 25,9 százalékkal, majd a Skoda következik, 25 százalékkal.
Christian Klingler, a Volkswagen igazgatótanácsának tagja az AP szerint úgy fogalmazott: egyértelműek a kilábalásra vonatkozó jelek, de a cég ennek ellenére kemény évvel számol. A cég nem adott közre márciusi adatokat, a Ford viszont igen, és – kihasználva az alkalmat – meghirdette elsőségét az európai piacon. Az amerikai vállalat az előző hónapban több autót értékesített, mint német riválisa, de az év egészét tekintve nem számít arra, hogy megelőzheti a Volkswagent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.