A Volkswagen tehát – legalább egy időre – elveszítette vezető helyét Európában, miközben a Ford 11 éve nem látott nagyságú piaci részesedésről számolt be az öreg kontinensen. Az amerikai autógyár 192 500 gépkocsit értékesített a múlt hónapban Európában és 10,4 százalékos piaci részesedésről számolt be – ez 1998 augusztusa óta nem látott eredmény.
A Ford 2008 szeptembere óta nem szerezte meg az első helyet Európában a havi eladások terén, ugyanakkor a cég az egész évet tekintve nem számít arra, hogy megelőzheti a Volkwagent. Az eredményt kommentálva a Ford európai kormányzati kapcsolatokért felelős vezetője erőteljesen kritizálta az autóiparban nyújtott állami támogatásokat. Wolfgang Schneider a Financial Times jelentése szerint úgy nyilatkozott, hogy a "nemzeti bajnok" autógyáraknak nyújtott segítség hátráltatja az európai autóipar átalakítását, holott az iparág mintegy egyharmaddal több egységet termel, mint amire szükség lenne. A menedzser külön kiemelte az Opel támogatását, amelyet a Ford hangsúlyozottan ellenez.
Európában a cég ebben az évben 14,5 millió autó értékesítésére számít a 2009-es 16 millióhoz képest, elsősorban a roncsautó-programok kivezetése miatt.
A Ford hazai piacán is jól teljesített: részesedése januártól márciusig 2,7 százalékkal nőtt, 1977 óta nem mutatott ekkora javulást a cég három hónap alatt. Az Egyesült Államokban a Ford jelenleg 17,4 százalékos részesedést tudhat magáénak, ezzel a második a General Motors mögött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.