Úgy tűnik, hogy a közösségi oldalak kiötlői nem ismernek határokat. Jelenleg az egyik legkedveltebb szabadidős program akadt a „horgukra”: a vásárlás. Shoppingolni ugyanis az emberek többsége szeret, ki kisebb, ki nagyobb összeget költ el márkás cikkekre, s plázákban, üzletekben alighanem jó pár órát eltöltenek hetente. A Blippy névre hallgató s többé-kevésbé a Twitter működési elvét követő oldal (a hálózat lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy rövid bejegyzéseket vagy egymásnak szánt üzeneteket írjanak) pedig éppen ezen alapul. A résztvevők értesülnek egymás vásárlásairól, azazhogy éppen mire, hol és mennyi pénzt költöttek el az adott pillanatban, miközben 140 karakter erejéig a gondolataikat is megoszthatják egymással, véleményt írhatnak az adott márkáról, netán az üzletről.
A felhasználóknak a hitelkártya adatát kell bepötyögniük, így minden egyes alkalommal, amikor használják, a barátok is látják – valós időben – a költekezésüket, a videokölcsönzéstől kezdve a tankoláson, a hamburgerevésen át akár a televízió vásárlásáig. S minden egyes tranzakció egyúttal alkalmat is adhat a csevejre.
A Blippy azonban aligha törhet olyan babérokra, mint a Twitter, hiszen számos korláttal kell szembenéznie. A közösségi oldalon szereplők egyrészt potenciális célpontjai lehetnek a kereskedőcégeknek, hiszen ha valaki például száz eurót költ el havonta könyvekre, akkor alighanem előbb-utóbb a kiadók „célpontjává” válik. Másfelől a nagyobb összegű vásárlások az adathalászok figyelmét is felkelthetik, s valószínűsíthetően igyekeznek a hitelkártyához tartozó bankszámlához is hozzáférkőzni. VG
A Blippyn regisztráltak értesülnek egymás vásárlásairól is, de véleményt is cserélhetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.