A legnagyobb, 38 százalékos forgalombővülés Latin-Amerikában következett be az említett periódusban (itt 2009-ben éves szinten 19 százalékkal csökkent a piac), de jelentős, 15 százalékos növekedés volt az afrikai, illetve a közel-keleti régióban is az első negyedévben, de az ázsiai és csendes-óceáni térségben is 13 százalékkal nőttek az eladások. Ezzel szemben a nyugat-európai piacon csupán lassú, 4 százalékos növekedés volt tapasztalható, míg Kelet-Európában 12 százalékkal esett tovább a forgalom.
A termékkategóriákat tekintve a tíz legkeresettebb terméket (mobil- és okos telefonokat, LCD- és plazmatévéket, digitális fényképezőgépeket, hordozható számítógépeket, DVD- és Bluray-lejátszókat, asztali PC-ket, játékkonzolokat, monitorokat) vizsgálva elmondható, hogy pozitív fordulat következett be az idei első negyedévben. Míg 2008 és 2009 első negyedéveit összehasonlítva a tízből csupán négy termék forgalma növekedett (a laptopok 3, a játékkonzolok 7, az LCD-tévék 12, az okos telefonok 127 százalékkal), addig az idei első negyedben a tavalyi hasonló időszakhoz képest már nyolc termékkategóriában volt bővülés. A pozitív tendencia ez év áprilisában is folytatódott, a globális elektronikai piac 14 százalékos növekedést ért el euróban a tavalyi év azonos időszakához képest. Minden térség növekedést könyvelhetett el, kivéve Kelet-Európát, ahol 8 százalékos visszaesés volt.
Magyarországon az első negyedévben 2,6 százalékkal zsugorodott a piac a tavalyi év hasonló időszakához képest, és csupán a mobil- és az okos telefonok, valamint a hordozható számítógépek eladásai nőttek. „Az idei év áprilisát a tavalyi áprilissal összehasonlítva elmondható, hogy a bevételcsökkenés erősödött az első negyedévben tapasztalthoz képest, de ez leginkább az asztali számítógépeknek köszönhető. Jelenleg viszont nemcsak három, hanem öt termékcsoport forgalma növekszik. Az említett három termékkategória mellé az LCD-tévék és a játékkonzolok is felzárkóztak. Az LCD kategória a labdarúgó-vb-nek köszönhetően valószínűleg éves szinten is növekedni fog” – mondta Sztupár Andrea, a GfK Hungária kereskedelem és technológia területének country managere. VG
Kihasználatlanok
Magyarországon még a vállalatvezetők és IT-szakértők sem használják ki az okos telefonokban rejlő lehetőségeket – állapítja meg a BellResearch friss felmérése. A céges készülékként használt okos telefonjaikon keresztül a munkatársak leginkább csak hívásokat bonyolítanak le, illetve SMS-eket fogadnak és küldenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.